Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

Laivas "Solitaire" baigė numatytus "Nord Stream" tiesimo darbus

2011-08-12

Zug (Šveicarija) 2011 rugpjūčio 12 d. Didžiausias pasaulyje jūros vamzdynų tiesimo laivas "Solitaire", priklausantis bendrovei "Saipem", anksčiau nei buvo planuota baigė savąją Baltijos jūros dujotiekio "Nord Stream" antrosios linijos tiesimo darbų dalį. Šiuo laivu Suomijos įlankoje nutiestos abiejų lygiagrečių "Nord Stream" vamzdžių 342,5 km ilgio atkarpos.

"Laivas "Solitaire" su kaupu išpildė mūsų lūkesčius, – sakė "Nord Stream" tiesimo darbų vadovas Ruurdas Hoekstra. – "Solitaire" laivas juda ir išlaiko reikiamą vietą jūroje ne inkarais, o varikliais, todėl prie jūros dugno prisiliečia tik pats dujotiekis, kuris nuleidžiamas į tiksliai jam skirtą vietą. Šį laivą darbui Suomijos įlankoje pasirinkome  todėl, kad čia yra nuskendusių minų linijų, be to, šioje teritorijoje intensyvi laivyba. "Solitaire" leido iki minimumo sumažinti dujotiekio įtaką aplinkai ir laivybai, nes saugumo zona aplink tokį laivą buvo žymiai mažesnė".

"Iš viso "Solitaire" laivu paklota 57 tūkst. vamzdžių, kurių kiekvienas sveria 24 tonas. Šiuo laivu vykdytų darbų kokybė yra nepriekaištinga, o tiesimo darbai baigti netgi keliomis savaitėmis anksčiau, nei planuota",  – sakė R. Hoekstra.

300 metrų ilgio ir 40,6 metrų pločio laivas "Solitaire", priklausantis Šveicarijoje įsikūrusiai kompanijai "Allseas Group", yra triskart ilgesnis nei futbolo aikštelė. Į laivą telpa itin daug – net 22 tūkst. tonų – vamzdžių, o darbo vietos įrengtos keliuose aukštuose, kad į laivą  galima būtų priimti ir sandėliuoti 12 metrų ilgio, 24 tonų svorio vamzdžių atkarpas, jas virinti vieną prie kitos, patikrinti sujungimo siūles, prijungti vamzdžius prie vientiso dujotiekio ir nuleisti į tiksliai numatytą vietą jūros dugne. "Solitaire" laive dirbo 405 žmonių įgula, "Nord Stream" vamzdyną darbininkai tiesė nenutraukiamai – 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę beveik ištisus metus.

Pirmasis iš dviejų lygiagrečių 1224 km ilgio "Nord Stream" vamzdžių buvo pabaigtas tiesti 2011 m. birželį ir šiuo metu jis baigiamas ruošti eksploatacijai. Numatoma, kad jau paskutinįjį šių metų ketvirtį pirmuoju  vamzdžiu bus pradėtos tiekti dujos. Pirmąja vamzdyno linija į Europą bus galima transportuoti 27,5 mlrd. kubinių metrų dujų per metus. Antrąją vamzdyno liniją ketinama pradėti eksploatuoti 2012 metų pabaigoje ir ši linija dukart  – iki 55 mlrd. kub. metrų dujų per metus – padidins dujotiekio transportavimo apimtis.

Papildoma informacija:
"Nord Stream" yra dujų vamzdyno projektas, sujungsiantis Rusiją su Europos Sąjunga (ES) per Baltijos jūrą. 2008 metais ES gamtinių dujų importas siekė apie 320 mlrd. kubinių metrų, o 2030 m. numatoma, kad importo kiekis turėtų augti iki daugiau nei 500 mlrd. kubinių metrų. Tai  reiškia, kad iki 2030 m. ES metinis importuojamų dujų poreikis paaugs apie 188 mlrd. kubinių metrų per metus (Šaltinis: IEA, 2011). "Nord Stream" projektas, sujungiantis Europos dujotiekių tinklą su didžiausiais pasauliniais gamtinių dujų ištekliais, galės tenkinti beveik trečdalį šio Europai trūkstamo dujų importo. Ilgalaikėje perspektyvoje projektas didins Europos apsirūpinimo dujomis saugumą ir bus pavyzdys tolimesniam ES ir Rusijos bendradarbiavimui energetikos srityje.

"Nord Stream AG" konsorciumas planuoja, kad pirmoji iš dviejų lygiagrečių vamzdyno linijų bus pradėta naudoti nuo 2011 metų. Abi šios linijos bus po 1220 km ilgio ir kasmet galės pergabenti 27,5 mlrd. kubinių metrų dujų. Pilna 55 mlrd. kubinių metrų dujų transportavimo galia bus pasiekta pabaigus antrąjį etapą, kai bus nutiesta antroji vamzdyno linija. Per "Nord Stream" transportuojamo dujų kiekio pakaks aprūpinti daugiau kaip 26 mln. namų ūkių.

"Nord Stream AG" yra tarptautinė bendrovė, įkurta suplanuoti, nutiesti ir eksploatuoti šį naują dujotiekį Baltijos jūroje. Rusijos "OAO Gazprom" priklauso 51 proc. "Nord Stream" akcijų, Vokietijos kompanijos "BASF/Wintershall Holding AG" ir "E.ON Ruhrgas AG" turi po 15,5 proc. akcijų, o Olandijos dujotiekių infrastruktūros bendrovė "N.V. Nederlandse Gasunie" ir Prancūzijos "GDF SUEZ S.A." – po 9 proc. akcijų.

"Nord Stream" yra įtrauktas į ES Transeuropinių energetikos tinklų gaires (TEN-E). 2006 metais Europos Komisija, Europos Parlamentas ir ES Taryba paskelbė, kad šis projektas "atitinka Europos interesus". "Nord Stream" yra pripažįstamas kaip svarbus projektas siekiant patenkinti Europos energetinės infrastruktūros poreikius.

"Nord Stream" dujotiekio tiesimo darbai buvo pradėti 2010 m. balandžio mėnesį, dujotiekio maršrute atlikus išsamius aplinkos tyrimus, užbaigus planavimo ir Poveikio aplinkai vertinimo etapus. Dujotiekio statybai bus  naudojami trys tiesimo laivai: didžiąją dalį vamzdyno tiesia laivas "Castoro Sei". Vokietijos vandenyse tiesimo darbai buvo vykdomi "Castoro  Dieci" laivu, kuriuo pakrantėje sumontuotos abi vamzdyno linijos. Suomijos vandenyse naudojamos "Allseas" kompanijos laivas "Solitaire", kuris pasamdytas kaip "Saipem" darbų subrangovas. Pirmąją "Nord Stream" vamzdyno liniją ketinama pradėti eksploatuoti 2011 m., o antrąją – 2012 metais. Be tarpinių kompresorinių stočių: "Nord Stream" jūros dujotiekis yra suprojektuotas be tarpinių kompresorinių stočių. Atsižvelgiant į tai, kad dujoms keliaujant iš Rusijos į Vokietiją slėgis vamzdyne palaipsniui mažės, trys dujotiekio atkarpos pritaikytos skirtingam slėgiui ir yra
sukonstruotos iš skirtingo storio vamzdžių. Jos buvo sujungtos po vandeniu dviejose vietose, kur slėgis nuo 220 barų sumažėja iki 200, ir nuo 200 – iki 177,5. Suomijos įlankoje esanti dujotiekio atkarpa buvo sujungta su centrine sekcija – ši procedūra buvo vykdoma jūroje maždaug 80 metrų gylyje. Centrinė ir pietrytinė atkarpos buvo sujungtos greta Gotlando, Švedijoje taip pat po vandeniu – maždaug 110 metrų gylyje.

Žilvinas Bružas
Vyr. projektų vadovas
Integrity PR
Tel.: (5) 2685135
zilvinas@integrity.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.