Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

ių augintojas iš Ispanijos: lietuviai – išrankūs pirkėjai

2017-03-29

Kol lietuvių žemdirbiai šildo šiltnamius tam, jog vasarį lentynose sugultų pirmieji lietuviški agurkai, ispanų ūkininkai suka galvas, kaip patenkinti lietuvių poreikį geriausioms daržovėms už patrauklią kainą. Ispanų augintojai prognozuoja, kad per kelerius ateinančius metus daugiau dėmesio reikės skirti ekologiškam ūkininkavimui, nes dėmesys natūralumui auga.

Vaisius ir daržoves prekybos tinklui „Maxima“ jau apie 15 metų tiekiančios ispanų įmonės „Consorfrut“ pardavimų vadovas Načio Martino (Nacho Martin) teigia, kad lietuvių prekybos tinklas – atidus pirkėjas. Vaisių ir daržovių kokybei jis kelia vienus aukščiausių reikalavimų, tačiau tuo pačiu visada ieško būdo, kaip pirkėjams šviežias daržoves ir vaisius pasiūlyti už pačią palankiausią kainą. Pasak N. Martino, net tuomet, kai sniegas padengia salotų laukus Ispanijoje ir derlius nebūna toks, kaip planuota, ieškoma būdų kaip užtikrinti Lietuvos pirkėjų poreikius.

„Esame lietuviškas verslas, todėl ir pagrindiniai „Maximos“ tiekėjai yra lietuviai. Tačiau dėl trumpo šiltojo sezono Lietuvoje, nuolatos bendradarbiaujame ir su vaisių bei daržovių tiekėjais iš užsienio. Taip mūsų pirkėjai gali anksčiau pradėti mėgautis šviežiu pavasariniu derliumi bei ištisus metus įsigyti pamėgtų vaisių bei daržovių. „Consorfrut“ yra vienas seniausių ir didžiausių mūsų partnerių. Iš jų priklausomai nuo sezono perkame pomidorus, agurkus, paprikas, cukinijas, brokolius, apelsinus ir kai kuriuos kitus vaisius bei daržoves“, – sako bendrovės „Maxima LT“ Pirkimų departamento vadovė Vilma Drulienė.

Pasak jos, daržovių pirkimas iš saulėtosios Ispanijos padeda užtikrinti ir geresnes šviežio derliaus kainas. Kai pirmosios šildomuose šiltnamiuose užaugintos lietuviškos daržovės dar brangios, Ispanijoje jos uždera anksčiau ir gausiau, tad ir kaina – konkurencingesnė.

Kainas lemias ir derliaus gausa, ir orai

„Maxima“ yra vienas mano pirmųjų pirkėjų, su kuriuo dirbame nuo 2002 metų. Lietuviai gana jautrūs kainai, ieško būtų sutaupyti / pigesnių prekių, o „Maxima“ stengiasi, kad pirkėjai gautų geriausias ir šviežiausias prekes už mažiausią kainą. Vaisių ir daržovių kainos priklauso nuo dviejų esminių veiksnių – užauginimo kainos ir paklausos. Jeigu derlius mažas – kainos kyla, jeigu paklausa didelė ir užauga gausus derlius – kainos krinta. Tiesą sakant, kainos keičiasi nuolatos, kartais netgi kas savaitę“, – pasakoja Načio Martinas.

Pasak jo, net ir Ispanijoje būna blogas oras, kuomet derlius būna mažesnis arba ne toks kokybiškas, kokio klientai tikisi. Tai turi įtakos ir kainai, ir pardavimams. „Jeigu derlius prastas arba prekės nekokybiškos, mes tiesiog jo netiekiame. Turime būti tikri, kad Lietuvą pasieks tik aukščiausios kokybės vaisiai ir daržovės. Vasaros sezonas, kuris mums prasidės jau už mėnesio, planuojamas sėkmingas, nes dabar oras jau puikus, taigi tikimės, kad šviežias derlius džiugins pirkėjus, o kainos bus itin patrauklios“ – pasakoja Načio Martinas.

Pusė Europai tiekiamos produkcijos – ekologiška

„Consorfrut“ šiuo metu vaisius ir daržoves patys augina net 9500 hektarų plote. Tiesa, dalį produkcijos bendrovė perka ir iš kitų Ispanijos ūkių ar kitų šalių tiekėjų. Taip užtikrinama, kad visos lietuvių pamėgtos daržovės ir vaisiai prekybos vietas pasiektų iš vienų rankų. Tiekėjas pažymi, kad vis auga ekologiškų produktų paklausa ir dabar jau net pusė Europos parduotuvėms tiekiamos produkcijos yra ekologiška. Lietuvoje tokių prekių nuperkama sąlyginai mažai, nes jos brangesnės, tačiau „Consorfrut“ pardavimų vadovas prognozuoja, kad per artimiausius kelis metus tai pasikeis.

„Žmonės skiria vis daugiau dėmesio sveikatai, natūralumui. Tai pastebiu ne tik visame pasaulyje, bet ir Lietuvoje – čia lankausi gana dažnai. Jūsų šalis labai graži. Labiausiai mane džiugina pokyčiai, kuriuos matau vis atskrisdamas čia – Lietuva tampa vis modernesne, išsivysčiusia Europos valstybe. Tai milžiniškas pokytis lyginant su tuo, kokia Lietuva buvo 1990 metais. Dirbame ir su kitomis Baltijos šalimis – Latvija ir Estija, pastebiu, kad jos taip pat sparčiai keičiasi“, – sako Načio Martinas.

Renata Dantė

„Maxima LT“ komunikacijos vadovė

Mob. +370 655 26656

El. paštas renata.dante@maxima.lt

 

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.