Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

Šiauliečiai važinės patogesniais miesto autobusais

2017-03-24

Šiaulių mieste keleivius vežanti bendrovė „Busturas“ toliau investuoja į miesto autobusų parką. Į miesto gatves jau šiandien išrieda 10 naujesnių, puikios būklės, patogių vokiškų autobusų, kurie svarbiausiuose maršrutuose pakeis jau nusidėvėjusias transporto priemones. Naują pirkinį bendrovė įsigijo savomis lėšomis, tačiau patogesnės kelionės keleiviams dėl to netaps brangesnėmis. Kelionės kaina Šiauliuose ir toliau išliks mažiausia tarp didžiųjų Lietuvos miestų.

Keleivių vežimo Šiaulių mieste paslaugos kokybę nuolat gerinanti bendrovė „Busturas“ pristato naują pirkinį – 10 talpių ir patogių autobusų. Įsigydamas miesto autobusus „Busturas“ siekė, kad jie būtų kuo patogesni keleiviams, lengvai eksploatuojami ir patikimi. Pirmenybė teikiama žemagrindėms, mažiau taršioms, komforto reikalavimus (salono šildymo ir kondicionavimo sistemos pritaikytos mūsų klimato sąlygoms, patrauklus išorės ir vidaus dizainas) atitinkančioms transporto priemonėms.

Keleivių vežimo bendrovės vadovas Vaidas Seirackas įsitikinęs, kad investicijos į autobusų parką turi didinti keleivių pasitenkinimą ir skatinti šiauliečius kuo dažniau rinktis viešojo transporto paslaugas.

„Šiandien į Šiaulių gatves išriedės 10 žemagrindžių autobusų: 7 standartinio ilgio ir 3 pailginti, kurie buvo nupirkti iš Vokietijos miesto Šverino (Schwerin) autobuso parko. Nors jie jau ne nauji, tačiau gamintojo ženklas – Mercedes Benz, kurio pristatyti tikrai nereikia. Autobusuose puikiai funkcionuoja kondicionavimo sistema; keleivių patogumui bus naudojami durų atidarymo mygtukai – keleiviai stotelėse patys galės juos valdyti, jei ketins išlipti. Mažesnieji autobusai talpins iki 100 keleivių, ilgesnieji – iki 150“, – teigė UAB „Busturas“ generalinis direktorius V. Seirackas.

„Busturo“ siekius nuosekliai investuoti į autobusų parko atnaujinimą palaiko ir skatina Šiaulių miesto meras Artūras Visockas. Meras pasidžiaugė, kad naujas pirkinys įsigytas ne tik neprašant papildomo finansavimo iš miesto biudžeto, bet ir nekeliant keleivių vežimo miesto maršrutais kainos.

„Neabejoju, kad šiauliečiai įvertins vežėjo pastangas pagerinti paslaugų kokybę nekeliant kainos už važiavimą. Šiuo metu vienos kelionės Šiauliuose kaina keleiviams, atsiskaitantiems elektorine laikmena, yra mažiausia ne tik tarp didžiųjų Lietuvos miestų, bet ir tarp panašių miestų kaimyninėse šalyse. Būtina paminėti, kad, įvedus elektroninio bilieto sistemą, už kelionę susimoka praktiškai visi keleiviai. Patikrinus 1000 žmonių, tik du iš jų neturėjo bilietų. Sąmoningi keleiviai leidžia bendrovei surinkti pajamas, būtinas autobusų parkui atnaujinti. Taigi, galima sakyti, kad prie patogesnių kelionių tiesiogiai prisidėjo ir patys šiauliečiai“, – kalbėjo A. Visockas.

2016 m. pabaigoje bendrovėje ,,Busturas“ buvo 150 autobusų, iš jų – 107 skirti miestui, 43 važinėjo priemiestiniais arba tolimojo susisiekimo maršrutais ir užsakomaisiais reisais.

Priimant sprendimą naujam „Busturo“ pirkiniui, buvo remiamasi transporto specialistų rekomendacija. Šiaulių miesto viešojo transporto sistemos koncepciją rengę ekspertai siūlė autobusų parko atnaujinimą pradėti nuo 10 pačių neefektyviausių (kuro suvartojimo atžvilgiu) autobusų pakeitimo maždaug dešimties metų amžiaus autobusais. Įvertinus kuro sutaupymo efektą, kaštų sumažėjimą dėl sumažėjusio remonto ir atsarginių detalių poreikio, toks žingsnis leis išlaikyti vieną mažiausių Lietuvoje vieno kilometro savikainą.

UAB ,,Busturas“ yra vienintelis vežėjas Šiaulių mieste, vykdantis viešųjų paslaugų įsipareigojimus visuomenei. UAB ,,Busturas“ 2016 metais pervežė 13,7 mln. keleivių. Didžiausią lyginamąją dalį – net 93,4 proc. – sudaro keleiviai, kurie vežami autobusais reguliariaisiais reisais miesto susisiekimo maršrutais. Šiauliuose yra 40 autobusų maršrutų, jungiančių įvairius miesto rajonus.

UAB ,,Busturas“ valdomame parke 2016 m. vidutinis miestui skirtų autobusų amžius – 17,5 metų. 59 proc. autobusų yra senesni kaip 15 metų. Po 2017 metų kovo mėnesio pirkinio vidutinis miesto autobusų amžius pajaunėjo.

Nors didžioji dalis autobusų yra senoki, jiems taip pat keliami aukšti saugumo reikalavimai – techninė apžiūra atliekama 2 kartus per metus, mokamas kelių mokestis (įsigyjamos kelių vinjetės), autobusai draudžiami privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, o nauji – Kasko draudimu.

Vairuotojų darbo ir poilsio laikas fiksuojamas tachografais, kurių patikra privaloma kartą per 2 metus. Tokiu pat dažnumu atliekama ir greičio ribotuvų patikra. Visi autobusai aprūpinti ugnies gesintuvais, avariniais ženklais, pirmosios medicinos pagalbos rinkiniais. 

2017 metais bendrovė toliau sieks dar efektyviau vykdyti keleivių vežimo politiką ir savo paslaugos kokybe garantuoti didesnį keleivių norą važiuoti bendrovės autobusais. Planuojami projektai ir investicijos į:

  • mažai taršių miesto autobusų atnaujinimą;
  • miesto maršrutinių (naudotų) autobusų tolesnį atnaujinimą;
  • pastatų ir gamybinės bazės atnaujinimą;
  • bilieto sistemos vystymą.

Pagrindinis bendrovės veiklos tikslas yra laiku, kvalifikuotai ir kokybiškai teikti paslaugas, kurios atitiktų keleivių lūkesčius, pateisinti jų pasitikėjimą vežant keleivius miesto, priemiesčio, tolimojo susisiekimo reguliariaisiais ir užsakomaisiais maršrutais.

Bendrovės vizija – moderni, konkurencinga įmonė, teikianti aukščiausios kokybės keleivių pervežimo paslaugas.

2016 metais bendrovėje dirbo 414 darbuotojai, iš jų 52 proc. – autobusų vairuotojai ir 48 proc. – kiti darbuotojai. 2016 metais vidutinis mėnesinis darbo užmokestis, apskaičiuotas vidutiniam sąlyginiam darbuotojui, palyginti su 2015 metai, padidėjo nuo 703 Eur iki 765 Eur, t. y. 62 Eur, arba 8,8 proc.

Vitalis Lebedis
Šiaulių miesto savivaldybė
862046795
vitalis.lebedis@siauliai.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.