Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

Vartotojų asociacijos ragina kitus bankus sekti „Swedbank“ pavyzdžiu

2014-12-08

Lietuvoje veikiantis Švedijos kapitalo bankas „Swedbank“ nusprendė atsisakyti ketinimų pasinaudoti anksčiau pasirašytų sutarčių nuostatomis ir nedidina palūkanų savo klientams dėl euro įvedimo.
Džiaugiamės, kad „Swedbank“ tinkamai įvertino situaciją ir pasuko sąžiningos bankininkystės keliu, išsaugodamas nepakeistas palūkanas Prime kainodaros atveju. Bankui naudingiau turėti patenkintus banku ir lojalius klientus. Manome, kad „Swedbank“ ryžosi šiuo atsisakymu parodyti, kad jis supranta, kokia svarbi yra banko reputacija – juk banko gyvenimas yra pagrįstas klientų pasitikėjimu juo, ir „Swedbank“ šia linkme žengė sveikintiną ir sektiną žingsnį, duodamas pavyzdį, kaip reikia kurti sveiką atmosferą Lietuvos komercinės bankininkystės sistemoje ir diegti čia skaidrios bei socialiai atsakingos skandinaviškos bankininkystės tradicijas.
Kitas skandinaviškas bankas – Danijos „Danske Bank“ – taip pat aktyviai bendrauja su savo klientais spręsdamas iškilusius klausimus. Vietoje to, kad veltųsi į teismų su klientais maratoną, „Danske Bank“ rodo pagarbą klientams, stengiasi išgirsti jų mintis.
Deja, kol kas skandinaviškos tradicijos nesilaiko kitas Lietuvoje veikiantis bankas – DNB, kurio didžiausias akcininkas yra Norvegijos vyriausybė. „Labai nenorvegiškas verslo modelis susimokėti 5000 litų baudą ir ieškoti teisinių landų, kaip išpešti iš klientų 100 mln. litų už tą patį produktą, dėl kurio skirta bauda“, – sako asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ atstovas spaudai Ramūnas Bogdanas. – „Namie, Norvegijoje, DNB taip neetiškai elgtis nedrįstų.“
Mes raginame DNB pasekti „Swedbank“ ir „Danske Bank“ pavyzdžiu, elgtis socialiai atsakingai ir nutraukti teisinį klientų persekiojimą. Bet kokia banko pergalė bus tik Pyro pergalė, nes griaus jo kaip klientų gerove besirūpinančio banko įvaizdį. Tai daro žalą visam norvegų verslui Lietuvoje.
Šiuo atveju ne tik garbingiau, bet ir naudingiau pripažinti klydus, negu laukti, kol sunerimę banko klientai persikels naudotis socialiai atsakingų bankų paslaugomis.
Išmintingi „Swedbank“ ir „Danske Bank“ sprendimai rodo, kad saugaus banko reputaciją užtarnauja ne trumpalaikio abejotino pelno vaikymasis, o ilgo sąžiningo bendradarbiavimo su klientais perspektyva.

Lietuvos bankų klientų asociacija
Generalinis direktorius Rūtenis Paukštė
Tel. (8-687) 17778 | r.paukste@lbka.lt
Asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“
Vykdomasis direktorius Kęstutis Kupšys
Tel. (8-698) 76444 | info@sazininga-bankininkyste.lt

 

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.