Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.
Vilniaus metropoliteno koncesijos įstatymo projektui pritarta LR Seime
2013-11-13
Nesibaigiančios spūstys Vilniaus gatvėse verčia ieškoti šios problemos sprendimo. Iš esmės konkuruoja dvi galimos sistemos: tramvajus ir metropolitenas. Visuomenininkai, susibūrę į asociaciją „Metro sąjūdis“, siūlo metropoliteno projektą, o miesto valdžia – tramvajaus. Abiejų projektų realizavimui reikalingas politinis apsisprendimas ir pinigai. Jau 10 metų valdžios siūlomo tramvajaus projekto realizavimui investuotojų neatsiranda, todėl visuomenininkai ir Lietuvos Respublikos Seimo metro idėjos paramos grupė pasiūlė Metropoliteno koncesijos įstatymą. Šio įstatymo tikslas – paskirstyti projekto įgyvendinimo funkcijas tarp Vyriausybės, savivaldybės ir privataus investuotojo. Vyriausybei tenka organizatoriaus vaidmuo, Savivaldybės administracijai – planuotojo, o Verslo struktūroms – finansuotojo funkcijos.
Priėmus Metropoliteno koncesijos įstatymą, Vyriausybė konkurso būdu parinks strateginį investuotoją, kuris rūpinsis objekto finansavimu, įkurs akcinę bendrovę, kuri užsiims projekto realizavimu, o savivaldybės administracija pagal miesto poreikius numatys metro trasas ir jų statybos eiliškumą.
Jau Metropoliteno koncesijos įstatymo ruošimo eigoje nemažai pasaulinio masto korporacijų reiškė susidomėjimą šiuo projektu. Ypač aktyvūs – kinai.
Tikimasi, kad šiam projektui investuotojų ir finansuotojų netruks, o tai leis sumažinti bedarbystę šalyje, gauti pajamų į biudžetą, o, projektą realizavus, turėsime saugų, greitą, komfortišką ir ekologišką viešojo transporto sistemą, kuri padės likviduoti iki gyvo kaulo įgrisusias automobilių spūstis.
Rimantas Pūkelis
VšĮ „ Vilniaus metro“ direktorius
tel. 8 652 01393
Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.