Italai pasiryžo sustabdyti vairuotojų mulkinimą

2015-02-26

Italijoje pateikti pirmieji grupės ieškiniai prieš automobilių gamintojus dėl galimos apgaulės reklamuojant mažas kuro sąnaudas.
Vartotojų interesus ginanti organizacija „Altroconsumo“ antradienį Turino ir Venecijos teismams pateikė grupės ieškinius prieš automobilių gamintojus FIAT ir Volkswagen, skelbiama Europos vartotojų organizacijos BEUC pranešime spaudai.
„Altroconsumo“ dar pernai nustatė, jog automobilių gamintojai klaidina klientus, reklamoje nurodydami pernelyg žemas kuro sąnaudas. Tyrimai buvo atliekami su Fiat Panda 1,2 l ir Volkswagen Golf 1,6 TDI automobiliais.
Gamintojai teigė, kad jų automobiliai yra nuo 20 iki 50 proc. ekonomiškesni, negu realiai nustatyta.
Tai reiškia, jog vartotojai kurui išleisdavo gerokai daugiau, nei būtų galima tikėtis remiantis gamintojų reklama.
Anot Europos vartotojus vienijančios organizacijos BEUC generalinės direktorės Monikos Goyens, dėl testavimo spragų automobilių pirkėjai yra tiesiog apiplėšiami.
„Vartotojai nusipelno, kad automobilių gamintojai, atliekantys testus nė iš tolo neprimenančiomis realybės vairavimo sąlygomis, pagal šiuos ieškinius atlygintų žalą“, – mano ji.
Atlikdami kuro testus kai kurie automobilių gamintojai užsandarindavo visas automobilio ertmes, kad kėbulas turėtų kuo mažesnį oro pasipriešinimą. Testų metu naudotos specialios padangos, specialūs tepalai. Dirbtinai sumažinamas automobilio svoris.
Anot „Altroconsumo“, VW Golf deklaruojamos 3,8 litro 100-ui kilometrų sąnaudos, o realūs testo rezultatai parodo, jog sąnaudos yra daugiau kaip 50 proc. aukštesnės. Tai papildomi maždaug 2 litrai šimtui kilometrų kelio. Jei automobilio savininkas vidutiniškai nuvažiuoja 15 tūkst. kilometrų per metus, kasmet Italijoje jam teks išleisti 509 eurais daugiau, negu nurodo gamintojas.
Lietuvoje ši permoka būtų ne tokia didelė dėl žemesnių kuro kainų – ne 509, o 315 eurų. Tačiau per vidutinį 5 metų automobilio eksploatavimo laikotarpį permoka sudarytų daugiau kaip 1500 eurų. Jei vairuotojas kasmet nuvažiuoja ne  15, o, tarkime, 30 tūkstančių kilometrų, permoka pasiekia net 3000 eurų.
Nuo šių metų pradžios Lietuvoje grupės ieškinys taip pat įteisintas kaip reali kolektyvinė vartotojų interesų gynimo priemonė. Todėl grupės ieškinių bangos, siekiant prisiteisti žalą, patirtą dėl neatitinkančios tikrovės reklamos, galima laukti ir pas mus, mano į BEUC įeinančio Lietuvos Vartotojų Organizacijų Aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšys.
„Ar Lietuvos vartotojai, permokantys už kurą, susivienys ir pateiks analogišką ieškinį Lietuvoje – tik laiko klausimas. Lietuvos vairuotojai iš patirties žino, kad realios kuro sąnaudos ženkliai skiriasi nuo nurodomų reklaminiuose lankstukuose skaičių. Tačiau tik dabar atsiranda reali teisinė galimybė apginti savo teises pateikus grupės ieškinį. Be to, precedentas Italijoje gali suteikti šiam procesui taip reikalingą postūmį“, – teigia vartotojų interesus ginančio Aljanso atstovas.
Apie Lietuvos vartotojų organizacijų aljansą
Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – tai 7 vartotojų organizacijų susivienijimas, į kurį įeina, abėcėlės tvarka, Asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“, Lietuvos bankų klientų asociacija, Lietuvos gyventojų patarėjų sąjunga, Lietuvos vartotojų asociacija, Lietuvos vartotojų sąjunga, Nacionalinė finansinių paslaugų vartotojų asociacija ir Vartotojų teisių gynimo centras. Aljanso prezidente tapo Eglė Kybartienė, Nacionalinės finansinių paslaugų vartotojų asociacijos direktorė.

Kęstutis Kupšys
Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys,
Asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vykdomasis direktorius
Tel. 8-698-76444
info@sazininga-bankininkyste.lt
info@consumer.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.