Siauras, raudonas ir labai brangus – XIX a. Lietuvos technikos stebuklas atsinaujina

2014-09-26

Švenčiant 115 metų siaurojo geležinkelio sukaktį, šiandien oficialiai po rekonstrukcijos atidaroma Panevėžio siaurojo geležinkelio stotis. 1899m., kai stotis buvo įkurta, tokia naujiena buvo pati didžiausia ir svarbiausia. Šiandien aukštųjų technologijų amžiuje mes džiaugiamės, kad sugebame išsaugoti tai, ką kūrė ir kuo didžiavosi mūsų seneliai, kas anuomet reiškė technikos revoliuciją, pasiekusią ir Lietuvą.

Investavus ES struktūrinių fondų lėšas, jau rekonstruotos arba greitu metu bus baigtos rekonstruoti ir viešojo turizmo bei kultūros reikmėms pritaikytos siaurojo geležinkelio ruože Panevėžys–Anykščiai–Rubikiai esančios stotys, Panevėžio miesto depas, siaurojo geležinkelio ruože Panevėžys–Anykščiai–Rubikiai esantis viadukas; ruože Panevėžys–Anykščiai–Rubikiai esančios kelio atkarpos.

VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros Turizmo projektų valdymo skyriaus administruoto, o Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos įgyvendinto projekto metu investuota beveik 8 mln. Lt Europos Sąjungos struktūrinių paramos fondų.

Savo gyvavimo pradžioje siaurukas gabeno įvairius krovinius, vežė keleivius. Pakilimą siaurasis geležinkelis išgyveno tarpukariu, kuomet buvo plačiai naudojamas įvairiose ūkio šakose. Vėliau jo įprastos funkcijos ėmė silpti, kol 2001 m. jis nustojo veikti kaip susisiekimo priemonė ir ėmė kurtis kaip istorinis-turistinis traukinys.

Sigita Varsackytė
Vyresnioji informavimo specialistė
VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra
(85) 20 34 866
 s.varsackyte@lvpa.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.