Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste sprendinių tvirtinimas

2012-12-18

Siunčiame Jums asociacijos "Metro sąjūdis" informacinį pranešimą apie rytoj, gruodžio 19 d. (trečiadienį), 14 val. Vilniaus miesto savivaldybėje, Konstitucijos pr. 3, Tarybos posėdžių salėje vyksiantį Vilniaus miesto Tarybos posėdį, kuriame bus svarstomas klausimas DĖL PROJEKTO "NAUJŲ TRANSPORTO RŪŠIŲ DIEGIMO VILNIAUS MIESTE SPECIALIOJO PLANO RENGIMAS" SPRENDINIŲ TVIRTINIMO.

Išvertus iš biurokratinės savivaldos valdininkų kalbos, tai reikštų, kad Taryba ketins priimti itin svarbų ir aktualų nutarimą, kokiu visuomeniniu transportu ateityje važiuos vilniečiai.

INFORMACINIS PRANEŠIMAS

Rytojaus sostinės Tarybos posėdyje bus eilinį kartą mėginama apsispręsti, kokia visuomeninio transporto sistema bus diegiama sostinėje per artimiausius trisdešimt metų. Konkuruoja dvi idėjos: tramvajus, kurį siūlo "Ūkio subjektų grupė", vadovaujama miesto administracijos, ir metropolitenas, kurio planus kuria pilietinė organizacija "Metro sąjūdis".

Tramvajaus šalininkų argumentai žiniasklaidoje, interaktyvioje erdvėje, žinybinėje spaudoje pateikiami nuolat. Nieko nuostabaus: pagrindiniai šios visuomeninio transporto vystymo krypties šalininkai posėdžiauja sostinės Taryboje, užima įvairias pareigas valstybinėse bei verslo struktūrose, taigi jiems prieinami atitinkami svertai, tarp jų ir finansiniai, kurių pagalba galima formuoti visuomenės nuomonę šia aktualia tema.

Gi jų pagrindiniai oponentai – metro idėjos propaguotojai - šitokių išskirtinių galimybių neturi ir bent jau artimiausiu metu, ko gero, neturės, tad viešai skelbia savo argumentus bei idėjas retokai.

Tuo tarpu tramvajaus šalininkai, nepaisant minėtų pranašumų "starto pozicijoje", visą dešimtmetį tebetrypčioja vietoje,

Pirmą kartą tramvajaus statybos galimybė šalies sostinėje buvo išnagrinėta dar 2002 – 2005 metais ir tai miestui kainavo 721,0 tūkst. litų. Buvo prieita išvados, kad ekonomiškai efektyvi ir galinti sulaukti privačių investicijų – tik trasa, jungianti Santariškes su geležinkelio stotimi ir tik su sąlyga, kad gausios inžinerinės komunikacijos iš Kalvarijų gatvės bus iškeltos už biudžeto lėšas.

O iš viso savivaldybės užsakymu per dešimtį metų buvo atliktos keturios praktiškai analogiškos studijos, kuriose nagrinėjamos naujų viešojo transporto sistemų įvedimo Vilniaus mieste galimybė. Ir jau kainavo jos miesto biudžetui daugiau nei pusantro milijono litų!

Jokios kitos alternatyvos tramvajui per tą laiką rimtai nebuvo nagrinėjamos.

Vis dėlto, visuomenei spaudžiant, 2011 metais buvo numatyta išanalizuoti ir metropoliteno įrengimo Vilniuje privačiomis lėšomis galimybę. Tačiau daugiau nei keista išėjo toji "analizė". Skubiai paskelbus konkursą metro idėjos analizei sostinėje, jį laimėjo tie patys Ūkio subjektų grupės specialistai, kurie pirmieji dar 2003 metais nagrinėjo tramvajaus įrengimo galimybę ir ją visokeriopai |"prastūminėjo". Suprantama, atliktas darbas praktiškai niekuo nesiskyrė nuo pirmosios studijos

Nors miesto taryba dar daugiau nei prieš metus, 2011 m. lapkričio 23 d., nustatė, kad būtų planuojama efektyvesnė – metropoliteno sistema, kuri trasoje Pilaitė–Centras galėtų pervežti virš 10 tūkst. keleivių per valandą (maždaug tiek žmonių dabar piko valandomis kankinasi spūstyse šioje kelių kilometrų ilgio atkarpoje), - vis dėlto planuotojai nuėjo "mažiausio pasipriešinimo keliu" metropoliteno galimybių apskritai nenagrinėjo, kaip, esą, ir tramvajaus, tiktai "modernaus tramvajaus trasos" buvo pervardintos "modernaus autobuso trasomis". O tie perkrikštyti "modernūs autobusai" naujojoje tramvajaus apologetų vizijoje buvo ne kas kita, kaip... tie patys tramvajai, kadangi buvo pririšti prie bėgių.

Žinoma, toks taktinis "ėjimas žirgu" problemos neišspręs, ir Tarybai anksčiau ar vėliau teks grįžti prie metropoliteno tinklo statybos Vilniuje galimybės nagrinėjimo. Ir tai padaryti rimtai, o ne tiktai akims apdumti.

"Metro sąjūdžio" valdybos narys Rimantas Pūkelis, tel. 8652 01393
"Metro sąjūdžio" vadybininkė Audronė Gaidimavičienė 8699 01878

 

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.