Lietuvos reklamos biuras: "Imk lt" reklama galimai pažeidė reklamos etikos kodeksą

2011-03-19

Lietuvos reklamos biuro (LRB) arbitražo komisija, išnagrinėjusi kreipimąsi dėl portale www.imk.lt paskelbtos reklaminės informacijos, priėmė sprendimą, jog "Imk lt" reklama gali pažeisti reklamos etikos kodeksą, ir dėl to rekomendavo įmonei nutraukti šių reklamų sklaidą.

Oficialiame vasario 8 d. buitine technika ir elektronika prekiaujančios UAB "Ogmina" kreipimesi teigiama, jog vasario mėnesį įmonės "Imk lt" portale www.imk.lt paskelbtoje SAMSUNG televizorių reklamoje buvo neteisėtai panaudotas slaptai nufotografuotas įmonės UAB "Ogmina" kainoženklis su komercine informacija, nepateikiant akcijos galiojimo termino ir kitų sąlygų, ir OGMINA prekės ženklas, kurių visos teisės priklauso UAB "Ogmina".

Įmonės "Imk lt" rašytiniame paaiškiniame teigiama, jog jų įsitikinimu, skundžiama reklama nepažeidė jokių galiojančių ir taikomų teisės aktų, ir įmonė nepripažįsta LRB Arbitražo komisijos rekomendacijos nutraukti minėtų reklamų sklaidą.

Arbitražo komisijos pirmininko Mariaus Giržado teigimu, išnagrinėjus kreipimąsi, buvo prieita išvados, jog "Imk lt" reklama gali pažeisti Reklamos etikos kodekso 8 strp. "Klaidinimas, 1 str. "Padorumas" ir 7 str. "Lyginamoji reklama".

"Išnagrinėjus abiejų įmonių pateiktą medžiagą paaiškėjo, kad naudojamuose vienos iš bendrovių kainoženkliuose esančios kainos yra nebeegzistuojančios t.y. jau pasikeitusios. Taip pat reklamoje buvo pateiktas neteisingas nuolaidos, išreikštos procentais, dydis, todėl, pagal Reklamos etikos kodekso 8 straipsnį, ši reklama galėtų klaidinti vartotoją", - sako M. Giržadas.

Jo teigimu, būtent dėl to, kad reklama galimai klaidinanti, ji negali būti ir lyginamoji, nes tuomet pažeidžiami lyginamajai reklamai leistini kriterijai.

"Tuo tarpu reklamoje naudojamas konkuruojančios įmonės kainoženklio užbraukimas raudonu kryžiumi parodo nepagarbą kitoms bendrovėms bei jų prekės ženklui, todėl ši reklama gali pažeisti ir padorumo principus", - sako LRB Arbitražo komisijos pirmininkas.

Priimdama sprendimą, komisija atsižvelgė į faktą, kad UAB "Imk lt" vasario 9 d. pakeitė reklamos turinį ištrindama nuolaidos dydį ir pateikdama UAB "Ogmina" kainoženklio nufotografavimo datą.

Asociacija LRB yra reklamos savitvarkos institucija Lietuvoje, kuri 2005 m. buvo įkurta Lietuvos reklamos agentūrų, reklamuotojų bei žiniasklaidos atstovų iniciatyva, siekiant užtikrinti reklamos pramonės gebėjimą patiems reguliuoti savo visuomeninę atsakomybę, grįstą sąžiningos konkurencijos principais, aktyviai skatinant aukščiausių etikos standartų laikymąsi ir vartotojų interesų gynimą.

LRB yra atsakingas už savitvarkos sistemos administravimą ir nacionalinio reklamos etikos kodekso, kuris yra pagrįstas Tarptautinių prekybos rūmų reklaminės veiklos kodeksu, taikymą, tokiu būdu šių standartų neatitinkantys reklaminiai skelbimai yra greitai taisomi arba šalinami. Arbitražo komisijai suteikiama išskirtinė teisė priimti sprendimus dėl nusiskundimų dėl reklamos, kuriuos gauna asociacija.

LRB taip pat glaudžiai bendradarbiauja su Europos reklamos standartų aljansu (EASA) ir 2006 m. liepos mėn. tapo jo nariu.

Lietuvos reklamos biuras, 8 601 07 333, info@reklamosbiuras.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.