Kreipimasis į Lietuvos mokytojus

2012-01-10

2012 metai švietimo bendruomenei žada nepavydėtinas perspektyvas. Jau nuo sausio 1 d. mažinama mokinio krepšelio lėšų dalis savivaldybėms, kurios įpareigotos iki vasario 1 d. patvirtinti bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos planus 2012 – 2015 metams. Šis ŠMM ir Vyriausybės vienašališkai priimtas sprendimas mažinti finansavimą neišvengiamai pakoreguos pertvarkos planus ir privers uždaryti ar kitaip reorganizuoti daugybę mokyklų. Jose dirbantys mokytojai neteks darbo arba jiems bus drastiškai sumažintas pamokų skaičius.

Mokytojas yra bejėgis prieš tokią savivalę, nes nei 2011-2012 m.m. pradžioje švietimo ir mokslo ministro pasirašytoje Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkoje, nei kituose teisės aktuose nėra nustatyta mokytojams garantuojama pedagoginė norma, todėl mažinant pamokų krūvį, mokytojas lieka praktiškai niekuo neapsaugotas nuo atlyginimo mažėjimo.

Lyg to būtų negana, švietimo ir mokslo ministro potvarkiu sudaryta darbo grupė paruošė naują Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijos projektą, numatantį įvesti visuotinę, reguliarią bei privalomą atestaciją, kuri demonstruoja visišką nepasitikėjimą mokytojais.

Visi profesinės sąjungos konstruktyvūs pasiūlymai bei argumentai keisti ar kaip nors švelninti esamą situaciją liko neišgirsti. Į 2011 m. gruodžio 6 d. mitingo prie ŠMM dalyvių reikalavimus ministras G. Steponavičius vėl atsakė formaliu, nieko nesakančiu raštu, tuo aiškiai parodydamas, kad toliau laikysis savo politikos – vienašališkai, neatsižvelgiant į mokytojų, jų atstovų ir kitų socialinių partnerių nuomonę, priiminės sprendimus, faktiškai vedančius link mokytojų atleidimo iš darbo arba jų darbo sąlygų bloginimo.

Įvertinant aukščiau išvardintus faktus, Lietuvos švietimo profesinė sąjunga kelia LR Vyriausybei ir Švietimo ir mokslo ministerijai šiuos reikalavimus:

1. Nedelsiant inicijuoti esminius dabartinės švietimo įstaigų finansavimo tvarkos (mokinio krepšelio metodikos) pakeitimus, nes ji šiuo metu neatlieka savo pagrindinės funkcijos – efektyviai naudojant švietimui skirtas lėšas, gerinti ugdymo kokybę.

2. Atidėti Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijos metmenų priėmimą iki tol, kol skaidriai sukurta darbo grupė paruoš alternatyvų dokumento projektą, kuris būtų suderintas su profesinėmis sąjungomis.

3. Koreguoti mokytojų ir kitų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką taip, kad būtų vienareikšmiškai nustatyta 18 kontaktinių valandų pedagoginė norma, kas padidintų darbuotojų socialinį saugumą.

Lietuvos švietimo profesinė sąjunga, siekdama visomis teisinėmis priemonėmis apginti savo narių ir visų Lietuvos mokytojų teises ir teisėtus interesus, padėti jiems išsaugoti darbo vietas bei socialines garantijas, pradeda parašų dėl sutikimo dalyvauti 2 valandų įspėjamajame streike rinkimą.

Audrius Jurgelevičius
Pirmininkas
Lietuvos švietimo profesinė sąjunga
Tel.: 852130252
info@svietimoprofsajunga.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.