Ein Teil der Meldungen ist nur in der litauischen Sprache verfügbar

Lietuva ir Lenkija rengiasi kartu kurti Baltijos funkcinį oro erdvės bloką

2011-11-15

Lietuva ir Lenkija rengiasi kartu kurti Baltijos funkcinį oro erdvės bloką (angl. Functional Airspace Block – FAB), kuriuo siekiama užtikrinti saugų, efektyvų ir ekonomišką oro erdvės panaudojimą. Šalių pasirengimo eiga domėjosi Lietuvos Susisiekimo ministerijoje viešėjęs Europos Komisijos paskirtas funkcinių oro erdvės blokų sistemos koordinatorius Georg Jarzembowski.

"Funkcinio oro erdvės bloko kūrimą Lietuva laiko svarbiu projektu, jis yra numatytas Vyriausybės prioritetinių darbų sąraše. Šiuo metu jau parengtas Lietuvos ir Lenkijos tarpvalstybinės sutarties dėl Baltijos funkcinio oro bloko kūrimo projektas, sutartį ketiname pasirašyti iki šių metų pabaigos", – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Lietuvos ir Lenkijos tarpvalstybinė sutartis parengta bendradarbiaujant Lietuvos Susisiekimo ministerijai ir Lenkijos Infrastruktūros ministerijai. Sutartis taip pat derinama su abiejų valstybių Krašto apsaugos ministerijomis ir kitomis kompetentingomis institucijomis.

Pernai atliktos galimybių studijos duomenimis, bendras valstybių funkcinis oro erdvės blokas padės efektyviau valdyti skrydžius, taupyti oro navigacijai skiriamas lėšas, optimaliau nustatyti skrydžių maršrutus, mažinti aviacinių degalų sunaudojimą ir CO2 išmetimą. Tai suteiktų ekonominės naudos, pagerintų skrydžių saugą ir aplinkos apsaugą.

Numatoma, kad ateityje be Lietuvos ir Lenkijos šiame funkciniame oro erdvės bloke galės dalyvauti ir kitos Baltijos jūros regiono šalys bei Ukraina, Baltarusija, Rusijos Kaliningrado sritis. Ekspertų vertinimu, papildomų šalių įtraukimas leistų labiau optimizuoti aviacinę veiklą ir duotų dar didesnį ekonominį efektą. Šias perspektyvas turėtų aptarti suinteresuotų šalių transporto ministrai.

Europos valstybių funkciniai oro erdvės blokai kuriami įgyvendinant Bendro Europos dangaus iniciatyvą, kurios tikslas – patobulinti esamus skrydžių saugos standartus, padidinti oro eismo efektyvumą Europoje, pasiekti optimalų oro erdvės pralaidumą ir, kiek įmanoma, sumažinti skrydžių vėlavimus. Siekiant šių tikslų, pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą iki 2012 m. gruodžio 4 d. visos ES valstybės privalo dalyvauti bent viename funkciniame oro erdvės bloke su kita Europos šalimi.

Papildoma informacija:

Bendro Europos dangaus koncepcija sukurta atsižvelgiant į vis didėjantį oro transporto eismo intensyvumą, dėl kurio ėmė strigti Europos oro eismo paslaugų teikimo sistema ir pradėjo daugėti vėluojančių skrydžių. Įsitinkinta, kad į atskirus segmentus suskaldyta oro erdvė naudojama neveiksmingai. Oro navigacijos paslaugas šalys teikia oro erdvėje tik virš savo teritorijos, o tai reiškia, kad naudojamos skirtingos oro eismo valdymo technologijos, skrydžių maršrutai yra nepatogūs, kyla įvairių problemų kertant valstybių sienas.

Siekdama pertvarkyti oro navigacijos paslaugų sektorių Europoje ir sukurti bendrą Europos oro erdvę, Europos Komisija 1999 metais paskelbė ketinimą įdiegti tam tikrų priemonių paketą. Taip atsirado "Bendro Europos dangaus" idėja, kuri apima bendros oro erdvės, vienodų skrydžių valdymo standartų bei procedūrų sukūrimą.

Dalia Perednienė
Komunikacijos skyriaus vyr. specialistė
LR Susisiekimo ministerija
Tel.: (8 5) 239 3967

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.