Ein Teil der Meldungen ist nur in der litauischen Sprache verfügbar

Didėja Lietuvos dviratininkų rūpestis savo saugumu

2011-04-14

2011 m. balandžio 14 d., Vilnius. Prasidedantis dviračių sezonas skatina atkreipti dėmesį į važinėjančiųjų šia transporto priemone saugumą. Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas ir Plento maratonų taurės organizatorius Linas Vainius prognozuoja, kad situacija keliuose šį sezoną bus geresnė, nors spręstinų problemų dar yra. Tai patvirtina pernai Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos (LiJOT) ir draudimo bendrovės „Seesam Lietuva" užsakymu atliktas tyrimas, atskleidęs, kad jokių saugumo priemonių važiuodami nenaudoja beveik ketvirtadalis jaunų dviratininkų.

L. Vainius šį ketvirtadalį nesaugiai važinėjančių dviratininkų vertina kaip didelę pažangą, lyginant su ankstesne situacija: „Rūpinimasis savo saugumu važiuojant dviračiu jau nebėra išimtis, kaip tai buvo prieš keletą metų. Sugriežtėjusi eismo kontrolė ir intensyvi socialinė komunikacija skatina prieš sėdant ant dviračio pagalvoti, ar pakankamai pasirūpinta saugia kelione. Matomos tendencijos - labai teigiamos, tačiau jei norime, kad abejingų saugumui dviratininkų skaičius dar labiau sumažėtų, turėsime dėti daugiau pastangų."

Tyrimas, kurio metu apklausti 16-29 metų jaunuoliai, atskleidė, jog dviračiu važinėja net 57 proc. respondentų, o jokių saugumo priemonių nenaudoja daugiau nei 24 proc. Dažniausiai naudojami atšvaitai, juos turintys nurodė beveik 58 proc. apklaustų dviratininkų. Kitos priemonės - šalmai ir šviesą atspindinčios liemenės - nėra populiarios: jas naudojantys teigė atitinkamai 5,7 ir 8,2 proc. respondentų. Geriausiai saugumą užtikrinančiais L. Vainius laiko žibintus: „Tvarkingi žibintai kelis kartus efektyvesni nei atšvaitai. Jų naudojimas tamsiu paros metu dviratininką daro matomą iš daug didesnio atstumo ir taip sumažina riziką pakliūti į eismo nelaimę."

Komentuodamas tyrimo rezultatus, LiJOT prezidentas Šarūnas Frolenko atkreipia dėmesį ne vien į pačių dviratininkų naudojamas saugumo priemones, bet ir į aplinką. Tyrimas išryškino kritišką dviratininkų požiūrį į esamą dviračių infrastruktūrą. „Vien šalmas ar atšvaitai dviratininkų saugumo situacijos nepagerins, nes svarbi ir aplinka, kurioje gyvename. Reguliuojamas transporto eismas, tvarkingi dviračių takeliai, eismo dalyvių atidumas ir mandagumas yra saugaus važinėjimosi dviračiu pagrindas," - teigia Š. Frolenko.

Du trečdaliai važinėjančiųjų dviračiais teigė su didžiausiais sunkumais susiduriantys dėl dviračių takų nebuvimo (32,32 proc.) arba jų neišbaigtumo (33,57 proc.). Tuo tarpu, pasak „Seesam Lietuva" transporto rizikų draudimo grupės vadovo Andriaus Kauno, važinėjimas dviračių takais ir yra viena svarbiausių saugumo garantijų, kuri kol kas ne visiems prieinama. „Ten, kur nėra dviračių takų, patariama rinktis šaligatvius ir važiuoti jais nesukeliant pavojaus pėstiesiems - taip kur kas saugiau nei važinėti važiuojamąja kelio dalimi. Taip pat labai svarbu nevažiuoti per pėsčiųjų perėjas - perstumiant dviratį per kelią yra didesnė tikimybė, jog vairuotojas pastebės dviratininką laiku ir spės sustabdyti. Juk dviratininkai - vieni pažeidžiamiausių eismo dalyvių, kuriems kiekvienas eismo įvykis gali baigtis itin skausmingai."

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2010 m. eismo įvykiuose Lietuvoje žuvo 24, buvo sužeisti 346 dviratininkai. 2009-aisiais šie skaičiai siekė atitinkamai 34 ir 378, tuo tarpu prieš dešimtmetį žuvusiųjų buvo tris kartus, o sužeistųjų - beveik du kartus daugiau.

Apie „Seesam Lietuva"

„Seesam Lietuva" - ne gyvybės draudimo bendrovė, teikianti draudimo paslaugas privatiems ir verslo klientams. „Seesam Lietuva" priklauso „Pohjola Insurance Ltd" (Suomija) bendrovei ir remiasi laiko patikrinta įmonės-akcininkės patirtimi bei žiniomis, todėl tinkamai įvertinusi rizikas gali pasiūlyti kokybišką draudiminę apsaugą įvairiems gyvenimo ir verslo atvejams.

UADB „Seesam Lietuva" rinkodaros specialistas Eugenijus Mažiulis, +370 5 275 6028, +370 650 37418, Eugenijus.Maziulis@seesam.lt.

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.