Kam šiandien skolinasi BIGBANK klientai?

2011-09-21

Š. m. liepos–rugpjūčio mėnesiais banko BIGBANK atlikto klientų tyrimo metu paaiškėjo, jog ir toliau pagrindinė skolinimosi priežastis yra automobilio ar būsto remontas – ją įvardijo 23 proc. tyrimo dalyvių.

Iš apklaustųjų respondentų gyvenimo reikmėms tenkinti skolinosi 17 proc., buitinei technikai įsigyti – 6 proc. apklausos dalyvių. Įvairioms problemoms, tarp jų – ir finansinėms, spręsti paskolą ėmė 10 proc. banko klientų. Praėjusių metų rudenį atlikto panašaus tyrimo metu šią priežastį minėjo 21 proc. respondentų. Besiskolinančių studijoms šiais metais buvo vos 1 proc. lyginant su 16 proc. 2010 m. apklausos respondentų. Šiais metais daugiau banko klientų skolinosi automobiliui bei būstui įsigyti (19 proc.), 2010 m. tokią skolinimosi priežastį minėjo 16 proc. apklausos dalyvių. Atostogoms šiais metais skolinosi 6 proc. klientų (2010 m. – 7 proc.). Sumažėjo besiskolinančiųjų sveikatos priežiūrai, jų šiais metais buvo 4 proc. (2010 m. – 7 proc.). Tarp kitų skolinimosi priežasčių buvo minimos emigracijos, laidotuvių, verslo ir nenumatytos išlaidos.

48 proc. apklaustų asmenų sprendimą skolintis iš banko priėmė per 1–7 dienas. Per 8–14 dienų dėl paskolos apsisprendė 11 proc., per 14–30 dienų – 21 proc. apklausos dalyvių. Daugiau nei mėnesį paskolos galimybę svarstė 19 proc. respondentų. Tyrimo metu paaiškėjo, jog skolinimosi priežastis apsisprendimo laikui reikšmės neturi, tai daugiau lemia amžius – kuo vyresnis asmuo, tuo atsargiau priimamas sprendimas skolintis.

BIGBANK AS filialo Lietuvoje vadovo Rolando Norvilo teigimu, tyrimo rezultatai patvirtina ekspertų prognozes: "Pagal tai, kaip ir kokiems tikslams žmonės skolinasi, galime vertinti ir bendrą šalies ekonominę situaciją. Vartojimas iš tiesų atsigauna, klientai drąsiau skolinasi. Taip yra todėl, jog pastaruoju metu nors ir nežymiai, tačiau mažėja nedarbas, auga vidutinis darbo užmokestis. Optimisiškos nuotaikos leidžia drąsiau planuoti ateitį, todėl finansiniai įsipareigojimai priimami lengviau," – teigė Rolandas Norvilas.

Tyrimo metu banko klientų taip pat buvo teiraujamasi, dėl kokių priežasčių jie niekada nesiskolintų. Net 63 proc. nurodė, kad nesiskolintų garderobui atnaujinti. Taip pat buvo nurodomos tokios priežastys, kaip finansinė laisvė (47 proc.), plastinės operacijos (43 proc.), kelionės (29 proc.), buitinė technika (12 proc.), studijos (9 proc.), remontas (7 proc.). Trečdalis apklaustųjų nesiskolintų automobiliui įsigyti, kitoms paskoloms grąžinti ar esant pajamų trūkumui iki darbo užmokesčio.

Tarp priežasčių, dėl kurių būtų ryžtamasi paskolai, dažniausiai buvo minimas būsto remontas (67 proc.), taip pat automobilio ar buitinės technikos įsigijimas (32 proc.), studijos (28 proc.), kelionės (31 proc.).

Iš apklaustųjų BIGBANK klientų 40 proc. skolinosi pirmą kartą, 37 proc. – antrą, 17 proc. – trečią, 2 proc. – ketvirtą ir 4 proc. – daugiau nei ketvirtą kartą.

71 proc. apklausos dalyvių teigė, jog yra patenkinti priėmę sprendimą skolintis – tai buvęs atsakingas ir apgalvotas žingsnis. Esant nenumatytoms svarbioms gyvenimo aplinkybėms 78 proc. respondentų ryžtųsi paskolai dar kartą.

---

BIGBANK AS yra vienas iš didžiausių bankų Baltijos šalyse, besispecializuojantis vartojimo finansavimo rinkoje. Bankas taip pat priima terminuotuosius fizinių asmenų indėlius, teikia kreditus SVV tipo įmonėms bei UNO vartojimo lizingo paslaugą. BIGBANK grupė turi 30 klientų aptarnavimo skyrių Baltijos šalyse, Suomijoje ir Ispanijoje. Austrijoje bei Vokietijoje BIGBANK teikia tarptautinę (angl. cross border) terminuotųjų indėlių paslaugą.

Papildoma informacija:
Andrius Kasparavičius
+370 698 17 740
andrius@koko.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.