„Baltik vairui“ 2023-ieji buvo kuklesni: sumažėjo apyvarta ir gamybos apimtys
2024-07-15
Didžiausios ir seniausios Lietuvoje dviračių gamybos bendrovės „Baltik vairas“ augimą 2023 metus sulėtino produkcijos perviršis Europoje ir sumažėjusi paklausa. Privačių prekių ženklų dviračius gaminanti Šiaulių įmonė pernai pasiekė 170,96 mln. eurų apvartą – 7,5 proc. mažesnę, palyginti su 2022-aisiais (184,9 mln. eurų), o dviračių pagamino 14,2 proc. mažiau – iš viso 296 tūkst.
Įmonės vadovas Nerijus Gužauskas sako, kad tokie rinkos svyravimai yra patiriami periodiškai.
„Dviračių paklausos augimo bangą pajutome dar pandemijos laikotarpiu, kuomet žmonių judėjimą buvo stengtasi labiau lokalizuoti, o dviračiai tapo ypač populiariu pasirinkimu. Tvarus, maksimaliai netaršus keliavimas išlieka prioritetu visoje Europos Sąjungoje (ES), tačiau pabrangę energetiniai ištekliai, išaugusios palūkanų normos ir atitinkama bendra ekonominė situacija lėmė mažesnius dviračių pardavimus bei, atitinkamai, ir kuklesnę paklausą praėjusiais metais“, – teigia jis.
„Baltik vairo“ vadovo vertinimu, būtinybė švelninti klimato krizę ir mažinti anglies dvideginio (CO2) išmetimą į aplinką dviračių gamintojams leis išlaikyti vartotojų susidomėjimą šia transporto priemone.
Europos Komisijos duomenimis, 2022 metais ES buvo pagaminta 14,7 mln. vienetų dviračių. Jų gamybos augimas siekė 10 proc., palyginti su 2021 metais ir net 29 proc., per dešimtmetį nuo 2012 iki 2022 metų. Rinkos analitikai, projektuodami šio sektoriaus perspektyvas ilguoju laikotarpiu taip pat numato globalų augimą, sudarantį iki keleto procentų per metus.
N. Gužauskas prognozuoja, kad dviračių rinkos atsigavimas neturėtų užtrukti: tikėtina, kad jos pasukimas augimo kryptimi bus juntamas jau 2025 metais.
„Mūsų, kaip ne vieno dešimtmečio patirtį sukaupusio, įvairiais istorijos bei ekonomikos periodais veikusio gamintojo prioritetas – į patiriamus iššūkius reaguoti lanksčiai bei adaptyviai. 2022 metais viršijome savo pajėgumus, tačiau dėl susiklosčiusios situacijos pernai gamybos apimtis sumažinome, reaguodami į besikeičiančias užsakymų apimtis“, – pastebi jis.
Kadangi pernai rinka sulėtėjo ir prekybininkų prioritetu išlieka turimų atsargų mažinimas, šiemet „Baltik vairas“ išlaikys kuklesnes gamybos apimtis. Išankstiniais duomenimis, Šiauliuose per šiuos metus bus pagaminta apie 240 tūkst. dviračių.
Šiaulių dviračių gamintojas visą produkciją, pažymėtą užsakovų prekių ženklais, eksportuoja į Vakarų Europą: Nyderlandus, Vokietiją, Belgiją.
Audituotais duomenimis, pernai „Baltik vairas“ patyrė apie 0,6 mln. eurų grynųjų nuostolių, kai 2022 metais įmonės grynasis pelnas siekė 3,5 mln. eurų. Pernai įmonės galutinį rezultatą labiausiai paveikė išaugusios palūkanos, kadangi dviračių pramonėje reikia daug investuoti į žaliavas, atitinkamai ir daugiau apyvartos lėšų.
„Tikime savo vizija – dviračiams draugiškais miestais ir švarių bei tvarių transporto priemonių paklausos didėjimu. Esame pasiryžę šiuos poreikius patenkinti, gamindami šiuolaikiškas transporto priemones. Ekologija, tvarumas, mobilumas Europoje svarbūs prioritetai, todėl mūsų gaminama produkcija išliks paklausi“, – sako N. Gužauskas.
2023 metų pabaigoje „Baltik vaire“ dirbo 485 darbuotojai. Kontrolinis „Baltik vairo“ beveik 98 proc. akcijų paketas priklauso įmonei „Baltic Bicycle Trade“, kurią valdo Liuksemburgo bendrovė „KJK Sports“.
Idea prima, UAB
Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.