„Investuok Lietuvoje“ pristato naujausią paslaugų centrų industrijos apžvalgą

2018-09-19

Užsienio investicijų plėtros agentūra „Investuok Lietuvoje“ ketvirtus metus iš eilės parengė plačiausią ir išsamiausią šalyje Lietuvos paslaugų centrų sektoriaus apžvalgą. Tyrime dalyvavo paslaugų centrai kartu įdarbinantys 86 proc. visų sektoriaus darbuotojų. Oficialiai apžvalga buvo pristatyta industrijos atstovams Vilniuje vykusios tarptautinės konferencijos „Shared Services and Outsourcig Week“ metu.

 

„Kiekvienais metais tikslingai dirbame ir džiaugiamės augančia paslaugų centrų industrija Lietuvoje. Užsienio investuotojams jau puikiai yra žinomas Vilnius ir jo privalumai, vis daugiau užsienio investuotojų atranda ir Kauną – vien per praėjusius metus Kaune įsikūrė 5 nauji paslaugų centrai. Investuotojai renkasi Lietuvą dėl itin aukštų darbuotojų kompetencijų, patogios infrastruktūros bei augančio robotikos potencialo. Beveik 50% paslaugų centrų Lietuvoje patys kuria robotikos sprendimus, kurie yra taikomi visos įmonės mastu. Robotika, finansai, IT, didieji duomenys, kibernetinis saugumas – tai tik keletas funkcijų atliekamų Lietuvos paslaugų centruose, kurie kasmet vis daugiau investuoja į procesų automatizavimą bei aukštos pridėtinės vertės operacijas“, – teigia „Investuok Lietuvoje“ paslaugų sektoriaus ekspertas Laisvis Makulis.

 

Anot „Investuok Lietuvoje“, paslaugų centrų sektorius Lietuvoje per pastaruosius metus išaugo 17 proc. ir šiuo metu šalyje veikia 70 centrų, kuriuose dirba 15 500 specialistų. Kasmetė ir jau ketvirtoji Lietuvos paslaugų centrų sektoriaus apžvalga rodo, kad Lietuva gali džiaugtis brandžiu paslaugų centrų sektoriumi, suteikiančiu papildomos vertės verslo operacijoms įvairiausiose srityse.

 

Lietuvoje dirbančių komandų talentams patikimos atlikti įvairiausios užduotys ir funkcijos. 85 proc. Lietuvos paslaugų centrų yra daugiafunkciai, tarp funkcijų populiariausios yra IT (29 proc.), klientų aptarnavimo operacijos (25 proc.) ir finansai bei apskaita (17 proc.). Lietuvos specialistai dirba tokiose srityse kaip žmogiškieji ištekliai, inžinerija, teisinės paslaugos, pinigų plovimo prevencija, auditas ir robotika.

 

Lietuvos talentų daugiakalbiškumas yra išryškinamas kaip vienas iš šalies konkurencinių pranašumų. Populiariausia kalba išlieka anglų, kuri naudojama net 96 proc. Lietuvos paslaugų centrų. Šių metų apžvalga parodė, kad vokiečių ir prancūzų kalbos (abi naudojamos 38 proc. centrų) pagal populiarumą aplenkė Šiaurės šalių kalbas. Daugiausia kalbų – net 35 – naudojamos „Western Union“ paslaugų centre. Pabrėžtina ir tai, kad už papildomų kalbų žinias daugelis centrų moka darbuotojams priedą prie algos.

 

Anot apžvalgos, net du iš trijų šalyje veikiančių paslaugų centrų bendradarbiauja su universitetais. Šalies universitetų sukaupta patirtis STEM ir humanitarinių mokslų srityse ir verslininkų bendradarbiavimas su universitetais leidžia pasiūlyti dar daugiau galimybių būsimiems specialistams, kaip antai: konkretaus sektoriaus kalbos kursai, programavimas ir dirbtinio intelekto laboratorijos, karjeros konsultavimas, verta paminėti ir galimybes stažuotis pažangiausiose srityse.

 

Remantis „Deloitte“ duomenimis, pasaulyje tik 20 proc. paslaugų centrų yra pradėję taikyti robotizacijos sprendimus, tuo tarpu Lietuvoje net 2 iš 3 centrų jau taiko vieno ar kito lygio robotizacijos sprendimus. Paslaugų centrų industrijai bręstant, vis daugiau pasikartojančių procesų yra automatizuojama ir patikima robotams. Šie jau sudaro 2,3 proc. visos darbo jėgos, o beveik pusė Lietuvoje veikiančių centrų ne tik taiko, bet ir patys vysto robotizacijos sprendimus.

 

Ketvirtus metus iš eilės Vilnius nurodomas kaip geriausia Paslaugų centrų lokacija Centrinės ir Rytų Europos regione. Būtent čia galima rasti puikiai išplėtotą paslaugų centrų ekosistemą, o Vilnius įsitvirtino didžiųjų tarptautinių investuotojų veiklos žemėlapiuose. 2017 m. tokios bendrovės kaip „Booking.com“, „Catalyst Development“, „Yara International“ ir daugelis kitų įsiliejo į sostinėje įsikūrusių investuotojų gretas. Atėję pasaulinio garso vardai įrodo, kad Vilniaus paslaugų centrų sektorius yra kokybiškas, turi tarptautinio lygio žinių ir yra daugiafunkcis.

 

Vos už 100 km greitkeliu nuo Vilniaus driekiasi Kaunas – sparčiai augantis ir dinamiškas paslaugų centrų miestas. Šiuo metu Kaune veikia 15 paslaugų centrų, įskaitant 2017 m. duris atvėrusius „Centric“, „Hyarchis“, TGW, NKT ir daugelį kitų, todėl Kaunas gali gana greitai pasivyti Vilnių. Be to, abiejuose miestuose juntamas labai žemas paslaugų centrų koncentracijos lygis. Šiuo metu vos 23 iš 1 000 Vilniaus gyventojų dirba šiame sektoriuje, o Kaune šis rodiklis dar žemesnis ir siekia vos 7,8 gyventojo. Jeigu palygintume, štai Vroclave ir Krokuvoje atitinkamai dirba 62,7 ir 73,2 gyventojo, taigi, tiek Vilnius, tiek Kaunas dar turi daug neišnaudotų galimybių augti.

 

 

Agentūra „Investuok Lietuvoje“

Oleg Volkov, viešųjų ryšių projektų vadovas

oleg.volkov@investlithuania.com; +370 616 73149

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.