Automobilininkai apie GPAIS: papildomos išlaidos, dvigubas darbas, naujų specialistų poreikis

2018-07-05

Dar trims mėnesiams - iki spalio 1 dienos - pratęstas Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) pereinamasis laikotarpis. Autogamintojų ir importuotojų asociacija (AGIA) teigia, kad nors sistema ir naudinga, tačiau vis nepadaromi namų darbai, o automobilių ir jų dalių gamintojams bei importuotojams kiekvieną kartą artėjanti pereinamojo termino pabaiga sukelia šoką. AGIA nariai sako, kad tuos pačius duomenis į sistemą reikia įvesti keletą kartų, nors užtektų tik vieno.
 
Iškart susidūrė su problemomis
 
Remiantis Seimo priimtais teisės aktais, su atliekomis susijusios bendrovės duomenis apie jų tvarkymą per GPAIS turi teikti jau nuo šių metų pradžios. Šios sistemos pagalba tikimasi sureguliuoti gaminių ir pakuočių tiekimo, atliekų tvarkymo apskaitos, ataskaitų ir kitų dokumentų teikimo bei tikrinimo, duomenų analizės bei apdorojimo ir kitus panašius procesus.
 
Kaip teigia AGIA direktorė Rita Zdanevičienė, tokia sistema iš tiesų yra naudinga bei gali supaprastinti daugelį operacijų, tačiau pats sistemos realizacijos procesas kelia nemažai klausimų.
 
Anot R. Zdanevičienės, verslininkai ganėtinai aktyviai ėmė testuoti GPAIS ir kone iškart susidūrė su pirmosiomis problemomis. Automobilių pramonės atstovai teigia, kad sistemos funkcionalumas yra ribotas, taip pat trūksta integracijos tarp GPAIS ir verslo valdymo sistemų.
 
„Kol kas sunku įvertinti GPAIS potencialą, kai ji turi trūkumų. Neabejojame, kad ši sistema gali būti naudinga, tačiau pirmiausia ji turi tinkamai veikti", - svarsto ji. AGIA vadovei iš esmės pritaria ir šios asociacijos nariai.
  

Rita Zdanevičienė
Autogamintojų ir importuotojų asociacija
Direktorė
Tel.: +370 687 95159
El. paštas: info@agia.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.