Teisė, mokesčiai, kultūra - tai, ką reikia žinoti, siekiant įsitvirtinti Vokietijos rinkoje

2011-05-05

Apie perspektyvas ir galimybes lietuvių verslininkams šiandien kalbėta renginyje "Atsiverianti Vokietijos darbo rinka - naujos galimybės Lietuvos eksportui". Komercijos atašė (LR ambasada Berlyne) Liutauras Labanauskas kalbėjo, kad Vokietija yra viena didžiausių ir patraukliausių Europos rinkų, taip pat viena iš pagrindinių Lietuvos eksporto rinkų. Tai, kad Vokietijos rinka auga liudija eksporto rodikliai, stabilus vidaus vartojimas, tolygiai mažėjanti bedarbystė. "2010 metais Vokietija eksportavo prekių ir paslaugų už 138,7 mrd. EUR. Prognozuojama, kad 2011-ieji metai šalies eksportui bus rekordiniai", - tvirtina Liutauras Labanauskas.
Vokietijos teisės žinovai papasakojo mūsų verslininkams apie galiojančius įstatymus, kurie susiję su darbo santykiais, atkreipė dėmesį, kad Vokietijoje nėra tokio dokumento kaip darbo kodeksas, tačiau dėl darbuotojų teisių apsaugos įstatymuose sudėti saugikliai, kuriuos būtina žinoti steigiant įmonę ir įdarbinant žmones. Kalbėdami apie vokiškos teisės niuansus teisės žinovai pasakojo, kad darbuotojai gali įkurti vadinamą įmonės tarybą, kuri turi sprendimų priėmimo teisę. Pranešėjai taip pat pažymėjo, kad Vokietijos įstatymai gina žmones nuo neteisėto atleidimo, o savanoriškas darbuotojo išėjimas iš darbo apibrėžtas darbo sutartyje. Skirtingai nei Lietuvoje, kai darbdavį prieš 14 dienų įspėjęs darbuotojas gali laisvai palikti darbo vietą, Vokietijoje toks terminas gali siekti nuo 1 iki 7 mėnesių (minėtos sąlygos apibrėžiamos darbo sutartyje). Tačiau dažniausiai vadovaujamasi principu, kad nederėtų laikyti darbuotojo primygtinai jeigu jis ketina savo noru išeiti iš darbo.
Pristatydami mokesčių politiką Vokietijos atstovai pabrėžė, kad ji yra sudėtinga: mokesčių daug ir įvairių. Tačiau nežiūrint į tai, ji orientuota į verslo skatinimą, gana palanki naujų įmonių steigimuisi. Tai patvirtino ir renginyje kalbėjęs verslininkas Remigijus Būtėnas, kuris pastaruosius dvidešimt metų gyvena ir darbuojasi Vokietijoje. "Buvo labai paprasta. Nueini į savivaldybę ir jau po 5 minučių firma užregistruota, galima pradėti dirbti. Per porą savaičių gauni iš įvairių valstybinių institucijų reikalingą dokumentaciją tolimesniam darbui ir toliau sėkmingai dirbi. Jokių problemų ar trukdžių niekas nesudarydavo. Dabar šios procedūros dar lengvesnės ir paprastesnės, nes perkeltos į internetinę erdvę", - dalinosi patirtimi Remigijus Butėnas.
VšĮ "Eksportuojančioji Lietuva" atstovė Vokietijoje Lina Gylienė pagrindinį dėmesį skyrė tarpkultūriniams skirtumams, kurie ypatingai svarbūs norint įsitvirtinti Vokietijos rinkoje, siekiant partnerystės ir bendradarbiavimo su vietos verslininkais. "Dažniausiai lietuvių verslininkai suklumpa ne dėl teisinių ar mokestinių dalykų, bet būtent dėl žinių stokos apie vietinę kultūrą, jos ypatumus bendraujant įvairiuose lygiuose", - teigia Lina Gylienė. Kaip pavyzdį ji pateikė ir pasaulyje žinomą JAV prekybos centrų milžinę "Walt-Mart", kuri nežiūrint į globalią plėtrą, finansines ir kitas galimybes turėjo pasitraukti iš Vokietijos rinkos, nes nebuvo įvertinusi konkurencinės aplinkos ir vokiečių mentaliteto.
VšĮ "Eksportuojančioji Lietuva" generalinio direktoriaus pavaduotoja Lina Vaitkevičienė pažymėjo, kad renginio aktualumą padiktavo atsiverianti Vokietijos darbo rinka, o taip pat ir naujos galimybės verslui. "Vokietijos rinka - milžiniška. Tačiau nežiūrint į tai, kad ji patraukli ir "skani" verslui, reikia įvertinti gana griežtas Vokietijos rinkos taisykles bei reikalavimus. Kokybė bus itin lemiamas faktorius norint įsitvirtinti Vokietijos rinkoje, o tarptautinio marketingo išmanymas, stiprūs prekių ir paslaugų ženklai bus labai svarbūs siekiant pripažinimo ir įvertinimo šioje rinkoje", - sakė Lina Vaitkevičienė.

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.