Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos pozicija dėl dyzelinio kuro įvežimo apribojimo
2014-02-06
Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos (LVDK) turimomis žiniomis, siekiant padidinti mokesčių surinkimą, bandoma, vežant krovinius, apriboti dyzelinio kuro įvežimą iš trečiųjų šalių krovininių automobilių gamykliniuose bakuose.
LVDK manymu, ši priemonė tik pablogintų biudžeto surinkimą, nes Rusijos vežėjai aplenktų Lietuvą, jie vyktų per Baltarusiją tiesiai į Lenkiją arba per Latvijos uostus keltais, o Latvijos, Estijos vežėjai, pervežant krovinius, įgautų komercinį pranašumą prieš Lietuvos vežėjus.
Dyzelinio kuro įvežimo apribojimas gali iššaukti kuro kontrabandos protrūkį pasienio punktuose, prailginti pasienio kontrolės procedūrų laiką. Lietuva taps nepatraukli, kaip tranzitinė šalis, nes mažiau tranzitinių krovinių bus vežama per Lietuvą. Kadangi Lietuvoje dyzelinis kuras brangesnis nei Latvijoje, Lenkijoje ar Liuksemburge, todėl prognozuojamas akcizo mokestis atsidurtų ne Lietuvos, o minėtų valstybių biudžete. Įvedus tokį degalų apribojimą, padidėtų išlaidos ir įmonėse, kurios dirba su itin mažu pelningumu, todėl yra tikimybė, kad tokios smulkios įmonės bankrutuos.
LVDK siūlo sumažinti dyzelino akcizą Lietuvoje tiek, kad jo kaina būtų mažesnė, negu Lenkijoje, Latvijoje, Estijoje ir Liuksemburge, tuomet kaimyninių šalių vairuotojai, vykdami su tranzitiniais kroviniais, užsipiltų kurą Lietuvoje ir tuo papildytų dyzelinio kuro akcizo surinkimą bei atsisakyti dyzelino apribojimo su gamykloje sumontuotais krovininių automobilių kuro bakais, nes sumažėjus pervežimams ir logistikos paslaugoms valstybė prarastų daugiau mokesčių ir sumažėtų Lietuvos vežėjų konkurencingumas.
Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.