Pramonininkai: Pietryčių Azijos rinkos - galimybė diversifikuoti eksporto rinkas

2013-09-05

Vyriausybės pastangos ieškoti būdų kaip pritraukti investicijų bei padėti Lietuvos verslui skintis kelią naujose rinkose taip diversifikuojant eksportą, Lietuvos pirmininkavimo ES kontekste gali būti gera proga išnaudoti didesnį šalies matomumą.

"Tam susiformavo tinkamos aplinkybes tai daryti per Malaiziją, kuri atveria verslui vartus į Pietryčių Aziją. Būtent dabar jos lyderiai siekia suaktyvinti išėjimą į ES ir NVS rinkas ir tam ieško tinkamų partnerių", - sako Paulius Kunčinas, Lietuvos-Malaizijos verslo tarybos prie Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas ir Didžiosios Britanijos konsultacinės ir leidybinės firmos "Oxford Business Group" veiklai Azijoje vadovas.

Užsimezgus dvišaliams Lietuvos-Malaizijos verslo santykiams, Ūkio ministro vadovaujama delegacija šiuo tikslu lankėsi Malaizijoje, regiono verslo atstovams išreiškus norą ieškoti būdų išnaudoti abiejų šalių potencialą ypatingai Lietuvos pasiekimus maisto pramonės, medicinos ir sveikatinimo turizmo išvystymo, transporto ir logistikos bei kitose srityse. Po Lietuvos vizito, planuojama Malaizijos verslo misija į Lietuvą parodo šių ketinimų rimtumą.

"Labai džiaugiamės, kad Lietuvos verslas plečiasi ir gali sudominti tolimas, bet labai svarbias ir dideles rinkas kaip Malaizija. Tai didelis žingsnis skatinant ir diversifikuojant Lietuvos eksportą, kuris yra pagrindinis šalies ekonomikos augimo variklis", - sakė Robertas Dargis, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas.

Šiuo metu Lietuvos eksportas sukoncentruotas tik į ES ir NVS rinkas. Daugiau nei pusė viso Lietuvos eksporto tenka ES rinkai, kurios ekonominė būklė vis dar išlieka sudėtinga. NVS rinkai tenkantys 37 proc. visų Lietuvos eksporto apimčių taip pat neramina šalies verslą, dėl lėtėjančios Rusijos ekonomikos.

Lietuvai ir Malaizijai kaip nedidelėms ir atviroms užsienio prekybai šalims, kurių eksportas sudaro atitinkamai 84 proc. ir 130 proc. Lietuvos ir Malaizijos BVP, svarbu padidinti savo užsienio prekybos diversifikavimo lygį. Lietuvai svarbu rasti naujų rinkų, išlaikant eksporto tempus, nelėtinant ekonomikos atsigavimo, o Malaizijai rasti patikimų partnerių siekiant pagyvinti prekybą su senuoju kontinentu.

Lietuvai ir Malaizijai beveik nekonkuruojant tarpusavyje daugumoje užsienio prekybos segmentų, abipusiai interesai gali pasitarnauti ilgalaikių dvišalių ekonominių ir prekybinių santykių užmezgimui.

Paulius Kunčinas
Lietuvos-Malaizijos verslo taryba prie Lietuvos pramonininkų konfederacijos
Didžiosios Britanijos konsultacinės ir leidybinės firmos "Oxford Business Group" veiklai Azijoje vadovas

Tel. +601 76297262
pkuncinas@ltmy.org

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.