Vežėjus neramina jų transporto draudimo kainos, didėsiantis akcizas degalams ir diskusijos apie degalų kiekio ribojimą įvažiuojančiam į Lietuvą krovininiam transportui

2013-06-13

Trečiadienį vykusiame Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos (LVDK) Transporto komiteto posėdyje buvo aptartos Seime svarstomos iniciatyvos  krovininiams automobiliams,  vykstantiems į Lietuvą iš Baltarusijos ir Rusijos, apriboti degalų įsivežimą. Esą numatoma reglamentuoti, kad šio transporto, kertančio mūsų šalies sieną, kuro bakuose tegalėtų būti ne daugiau, kaip 200 litrų degalų. 

Konfederacijos narių – vežėjų nuomone, tokios priemonės ženkliai nesumažins degalų kontrabandos masto, tačiau gali turėti  neigiamų ekonominių pasekmių – kitų šalių vežėjai ims lenkti Lietuvos teritoriją, o mūsų vežėjai taps nekonkurencingi šioje rinkoje. Vežėjai taipogi baiminasi, kad Rusija gali sumažinti leidimų kvotas Lietuvai, jeigu jų krovininis transportas pasirinks kitus kelius į Europą.  

Pasak vežėjų atstovų, dar vienas pavojus jų konkurencingumui – numatomas akcizų degalams didinimas. Komiteto posėdyje buvo tariamasi siūlyti Vyriausybei svarstyti galimybę vežėjams grąžinti dalį jų sumokėto akcizo už degalus, kaip tai leidžiama žemdirbiams. Tokia sistema, kuri veikia ir  kitose ES šalyse – Ispanijoje, Slovėnijoje – paskatintų vežėjus piltis degalus Lietuvoje, neieškant kitų kelių. 

LVDK priklausantiems vežėjams ir toliau kelia nerimą dideli privalomojo civilinio krovininio transporto draudimo įkainiai Lietuvoje. Posėdyje priimtas sprendimas išsamiai išnagrinėti tokio draudimo kainas kaimyninėse šalyse ir palyginus jas su lietuviškosiomis, aiškintis, ar nėra kartelinio susitarimo tarp Lietuvoje veikiančių draudimo bendrovių.

Rimvydas Vaštakas
Lietuvos verslo darbdavių konfederacija
8 5 2496448
info@lvdk.eu

 

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.