Ko siekia „Linava“ klaidindama savo narius ir visuomenę?

2013-03-12

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje vis dažniau keliamas klausimas, ar Lietuvos vežėjai „Linavai“ už TIR knygeles moka pagrįstą kainą ir kodėl ši kaina yra didesnė, nei kaimyninėse valstybėse. Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos (LVDK) iniciatyva kreiptasi į Konkurencijos tarybą, taip siekiant išsiaiškinti, ar „Linava“ nepiktnaudžiauja išskirtinėmis teisėmis ir ar kompetentingos valstybinio valdymo institucijos tinkamai atlieka šių išskirtinių teisių turėtojos veiklos priežiūrą bei kontrolę.

„Lietuvą lyginant su artimiausiais kaimynais, akivaizdu, kad mūsų vežėjai už TIR knygeles moka gerokai didesniais įkainiais. Kainos skiriasi 15-20 proc., o tai mažina vežėjų konkurencingumą. Kreipdamiesi į Konkurencijos tarybą siekėme išsklaidyti teisines abejones, suteikti situacijai daugiau skaidrumo ir paskatinti atsakingus asmenis priimti atitinkamus sprendimus. Deja, šiandien vis dažniau susiduriame su verslo atstovų ir plačiosios visuomenės klaidinimu“, – kalbėjo LVDK generalinis direktorius Danas Arlauskas.

Jo teigimu, solidžiame verslo leidinyje kovo 4 d. paskelbta publikacija, kurioje vienas iš „Linavos“ vadovų tvirtina, jog „patys asociacijos nariai kongrese patvirtino sprendimą, kad, remiantis tarptautinės vežėjų sąjungos IRU rekomendacijomis, laikinai padidinamos TIR knygelių kainos“, yra neteisingas. „Mano žiniomis, minėtą sprendimą priėmė ne aukščiausias „Linavos“ organas, o kur kas mažesnius įgaliojimus turintis prezidiumas. Tai vertinu kaip nenorą padėti atliekamam tyrimui, sąmoningą klaidinimą“, – sakė D. Arlauskas.

Lietuvos verslo darbdavių konfederaciją neramina ir kitas faktas, skelbtas toje pačioje publikacijoje. „Linavos“ nariai gąsdinami, kad Konkurencijos tarybai pripažinus TIR knygelių įkainius nepagrįstai dideliais, asociacijai grėstų bauda iki 5 mln. litų. Pasak vieno iš „Linavos“ vadovų, šią sumą tektų padengti visiems „Linavos“ nariams.

„Nesuprantu ir nepateisinu tokio „Linavos“ vadovų pareiškimo. Juk Konkurencijos tarybos tyrimas galėtų būti bet kuriuo momentu nutrauktas, jei asociacija pripažintų teisinių abejonių pagrįstumą, geranoriškai prisiimtų įsipareigojimus ir sumažintų TIR knygelių kainas. Toks „Linavos“ vadovybės sprendimas neginčijamai atitiktų asociacijos narių (vežėjų) interesus. Kita vertus, sunkiai įsivaizduoju tokį jų žingsnį, nes atsakomybė už „išpūstas“ kainas tektų ne „Linavos“ nariams, o sprendimą priėmusiam prezidiumui. Todėl dabar, vietoj to, kad būtų priimami ryžtingi ir savalaikiški vežėjų interesus atitinkantys sprendimai, viešojoje erdvėje inicijuojamos įvairios neproduktyvios spekuliacijos ir imamasi įbauginimo politikos. Tokie veiksmai primena sovietinės nomenklatūros elgesio etaloną“, – apgailestavo LVDK generalinis direktorius.

Konfederacija, vienijanti daugiau kaip 1800 įmonių, siekia užtikrinti palankias sąlygas verslo steigimui bei plėtrai šalyje, taip pat teikia įvairiapusišką pagalbą verslininkams.

Danas Arlauskas
LVDK generalinis direktorius
Tel.: 8 5 2496 448
El. paštas: danas@lvdk.eu

 

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.