Įdarbinti užsienietį – viena iš Lietuvos kompanijų eksporto plėtros strategijų

2012-07-17

Eksportas – vienas svarbiausių kompanijos augimo garantų. Krizės laikotarpiu būtent didėjantis eksportas padėjo ne vienai lietuviško kapitalo įmonei išsilaikyti rinkoje. Tačiau prieš pradedant kurti eksporto rinkų plėtros strategiją svarbu tinkamai įsivertinti dabartinę kompanijos situaciją bei išsikelti aiškius tikslus. Nereta Lietuvos įmonė prieš pradėdama kurti naują pardavimų planą kreipiasi į specialistus, siūlančius įvertinti kompanijos konkurencingumo ir finansavimo galimybes, numatyti potencialias rinkas ir pan. Taigi – tinkamai parinkta eksporto plėtros strategija gali būti raktas, atveriantis duris į naujas užsienio šalių rinkas.

Kompanijos "ACME Europe" vadovas Paulius Paršeliūnas pasakoja, jog ekonominės krizės laikotarpiu įmonei sekėsi puikiai, tuo tarpu, kai krizė oficialiai pasibaigė, kompanijai, priešingai nei daugeliui, pasidarė šiek tiek sudėtingiau: "Krizės laikotarpiu daugelis vartotojų labai sumažino savo išlaidas, juos tenkino visa, kas pigu, tuo tarpu jai pasibaigus – įrenginių, kurie kainuoja pigiai, tačiau kokybė yra tik optimali, daugeliui nebereikia. Tai mus privertė imtis esminių pokyčių – optimizuoti visus procesus įmonėje, didinti eksporto apimtis, produktų dizainą kurti patiems ir investuoti į geresnę įrenginių kokybę. Šiuo metu kompanija išgyvena pereinamąjį laikotarpį".

Siekdama padidint pardavimus į užsienio šalis, šių metų pradžioje kompanija pardavimų vadovu tikslingai įdarbino suomį Lauri Koponen, prieš tai dirbusį su strateginės plėtros procesais kompanijose "Procter & Gamble" ir "Lumene Group". Pardavimų vadovo teigimu, dažna Lietuvos kompanija dažniausiai tik reaguoja į rinkos pokyčius, bet nedaro jiems įtakos: "Lietuviai dažnai susikoncentruoja ties problemomis, bet ne ties galimybėmis, dažnas darbuotojas nenori prisiimti atsakomybės ir dirba ne strategiškai. Taigi, atėjęs dirbti į lietuviško kapitalo kompaniją pirmiausiai ėmiausi visų įmonės veiklos procesų optimizavimo. Organizacija yra stipri tik tuomet, kai turi labai aiškius tikslus, užduotis ir nenukrypdama nuo jų eina pirmyn".

Taikydama naująją eksporto plėtros strategiją "ACME Europe" šiais metai eksportuojamų šalių skaičių dar labiau padidino, prie jų prijungdama Libiją, Egiptą, Venesuelą, Didžiąją Britaniją ir Rusiją. Šiuo metu kompanija eksportuoja į 36 užsienio šalių rinkas, o artimiausiu metu taip pat žada prijungt ir Skandinaviją. Per pirmąjį šių metų ketvirtį pajamos gaunamos už eksportuojamą produkciją išaugo 22% net ir esant nepalankiai ekonominei situacijai tam tikrose rinkose. Papildžius asortimentą naujais kokybiškais įrenginiais eksporto kiekis išaugo iki 77%. Taigi, panašu, jog įmonės pasirinkta eksporto rinkų plėtros strategija pasiteisina.

Jurgita Padolskytė
Ryšių su visuomene specialistė
UAB \"ACME Europe\"
Tel.: +370 611 53039
jurgita.padolskyte@acme.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.