Kaimynai geležinkelius modernizuoja kartu su lietuviais

2012-01-18

Latvijoje intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovė "Fima" baigė Skrīveri – Krustpils 56 km ilgio geležinkelio ruožo antrųjų kelių inžinerinių sistemų projektavimą ir pradėjo šių sistemų diegimo darbus. Viso antrųjų kelių tiesimo projekto tikslas yra padidinti šios beveik maksimalią apkrovą pasiekusios geležinkelio linijos pralaidumą.

Pagrindinė Latvijos geležinkelio linija tarp Rygos ir Krustpils buvo pastatyta dar 1860-1861 metais. Pirmieji šios geležinkelio linijos 74 km nuo Rygos iki Skrīveri yra dvikelis ruožas, o likę 56 km – vienkelis. Būtent ši atkarpa ir yra silpnoji grandis Latviją kertančiame Rytų – Vakarų koridoriuje, kuriuo yra pervežama didžioji dalis krovinių į/iš Rygos uosto. Taigi, antrųjų kelių statyba šiame ruože buvo būtina.

"Geležinkelio Skrīveri – Krustpils ruožas yra pagrindinis krovinių vežimo koridorius Latvijoje, jungiantis Rusiją ir kitas žemyno šalis su Latvijos uostais prie Baltijos jūros. Tad įgyvendintas projektas leis padidinti krovinių tranzito į Latvijos uostus apimtis ir sudarys sąlygas uostams padidinti perkraunamų krovinių kiekį. Tai neabejotinai prisidės prie Latvijos konkurencingumo didinimo tarptautinių pervežimų versle", – sakė bendrovės "Fima" generalinis direktorius Gintaras Juknevičius.

Pasak jo, modernios sistemos bus diegiamos ne tik naujai tiesiamai linijai, bet kartu ir modernizuojamos senosios linijos sistemos. Įgyvendinamame projekte bendrovė "Fima" yra atsakinga už eismo valdymo, telekomunikacijų ir elektros tiekimo sistemų projektavimą ir diegimą. Bendrovės specialistai įdiegs šiuolaikišką kompiuterizuotą traukinių eismo valdymo sistemą, kuri leis valdyti ir kontroliuoti 5-ių geležinkelio stočių ir jas jungiančių tarpstočių bei 17-os pervažų signalizacijos sistemas, skirtas valdyti traukinių eismui, sumontuos beveik 300 modernių šviesoforų bei centralizuos 160-ies iešmų valdymą. Modernizuojamų stočių valdymas bus užtikrintas iš eismo valdymo centrų Rygoje ir Daugpilyje.

Diegiant telekomunikacijų bei rekonstruojant eismo valdymo ir elektros tiekimo sistemas, "Fima" paklos daugiau nei 600 km ryšio, valdymo ir elektros tiekimo kabelių. Visoms naujai diegiamoms bei rekonstruojamoms eismo valdymo sistemoms bus užtikrintas aprūpinimas elektros energija, statant naujas bei rekonstruojant esamas transformatorines pastotes, tiesiant 10kV oro ir kabelių linijas (virš 50 km). Taip pat bus sumontuota visų stočių, peronų bei pervažų apšvietimo sistema, stotyse bus įrengtos elektrinio iešmų šildymo sistemos, bus atlikta kontaktinio tinklo rekonstrukcija.

"Įgyvendinus projektą padidės geležinkelio transporto pralaidumas Skrīveri–Krustpils ruože, pagerės sąlygos ir keleiviniams traukiniams, sumažės nelaimingų atsitikimų tikimybė. Be to, modernizavus šį ruožą, jis atitiks aukščiausius saugumo ir patikimumo standartus, taikomus geležinkeliams pagal specialius Europos standartus", – pasakojo G. Juknevičius.

Už viso projekto įgyvendinimą yra atsakingos jungtinės veiklos pagrindu veikiančios bendrovės PS "Skonto Būve, BMGS, ACB un Binders". Svarbi projekto dalis, susijusi su inžinerinių sistemų diegimu, yra vykdoma "Fimos". Projektą planuojama pabaigti 2013 metais.

Lietuvoje "Fima" yra sukaupusi penkiolikos metų patirtį dirbdama geležinkelių modernizavimo projektuose, tad savo kompetenciją perkėlė ir į Latviją, šiek tiek vėliau – į Baltarusiją ir Lenkiją. Bendrovės paslaugų eksportas be specializuotų sprendimų geležinkeliams, apima ir tokias sritis kaip telekomunikacijų, apsaugos sprendimai, duomenų centrų modernizacija.

Jurgita Bukauskaitė
Marketingo vadovė
Tel. (8 5) 2363594
Mob. (8 685) 31811
El. paštas JBukauskaite@fima.lt
www.fima.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.