Lietuvos turizmo asociacijos veiklos 20-metis – stabilumas rinkoje

2011-12-27

2011 m. Lietuvos turizmo asociacija (LTA) baigia minėdama veiklos 20-metį. Šiandien asociacija vienija atvykstamojo, vietinio ir išvykstamojo turizmo paslaugų teikėjus: pagal prekinį ženklą – 51, o pagal įmonių skaičių – 97. Asociacijai taip pat priklauso mokymo įstaigos, rengiančios turizmo srities specialistus.

Prieš 20 metų, kuriant LTA, dalyvavo turizmo sektoriaus pradininkai, veikiantys kaip uždarosios akcinės bendrovės, personalinės ir valstybinės įmonės, visuomeninės organizacijos. Pagrindinis siekis, įkuriant asociaciją, buvo konsoliduoti jėgas turizmo infrastruktūrai sukurti, kelti nepriklausomos Lietuvos turizmo prestižą pasaulyje, kuo skubiau įvedant turizmo paslaugų reglamentavimą ir licencijavimą, o vykdymui sukuriant valstybinę instituciją.

Šiandien pusė visų asociacijos narių teikia eksporto paslaugas - tai ne tik įmonės, kurios veiklą pradėjo prieš 19-20 metų: "Astrida", "Delta Tours", "Baltijos keliai", "Dorlita", bet ir vėliau sėkmingai įsijungusios į rinką: "Lithuanian holidays", "Ambertours", "Baltic Blues", "Baltic Bike Travel", "Baltic Saitas", "Senamiesčio gidas", "Krantas travel" – dominuojantis kruizinio turizmo segmente. Taip pat išvykstamo ir atvykstamojo turizmo paslaugas teikiančios "Baltic Travel Service", "Via optika", "Vildora", "Švitė".

Lietuvos ir Baltijos šalių turistams aukštos kokybės paslaugas teikia du stiprūs kelionių organizatoriai: "Tez Tour" ir "Novaturas". Sėkmingai kelionių autobusu verslą plėtoja "Busturas", "Kauno grūda", "Fortūna travel", "Kiveda", "Kelionių centras".

"Šiandien pasiekimu laikome tai, kad šalyje susiformavo turizmo verslo rinka, išaugo profesionalių turizmo įmonių skaičius, kurios savo paslaugų kokybe ir įvairove gali konkuruoti su žinomomis užsienio šalių turizmo bendrovėmis", - sakė LTA prezidentė Danutė Mažeikaitė.

Prezidentės teigimu, svarbu ir tai, kad asociacijos nariai randa partnerių užsienyje ir sėkmingai bendradarbiauja su pasaulinėmis turizmo verslo kompanijomis: "West Express" su BTI, "Baltic Clipper" su "TQ Travel Solutions", "CarlsonWagonlit".

Vertinant pastaruosius dvejus metus, Lietuvos turizmo rinkoje veikė 321 įmonė, kuri vykdė kelionių agentūrų ir/arba kelionių organizatorių veiklas.

"Ypač džiugu, kad 2009 m. – ekonominio sunkmečio metais – rinkos dalyvių skaičius beveik nesumažėjo. Pagal žmogiškųjų išteklių pasiskirstymą rinkoje vyrauja įmonės, turinčios 1-4 darbuotojus (56 proc.). Toliau rikiuojasi įmonės, turinčios: 5-9 darbuotojus – 28 proc., 10-19 darbuotojų – 9 proc., 20-199 darbuotojų – 7 proc. Didžiąja dalimi, tai smulkios ir mažos įmonės, kurios sukuria ženklią pridėtinę vertę šalies ekonomikoje, ypač eksporto sektoriuje", - kalbėjo D. Mažeikaitė.

Įmonių verslo struktūros tyrimo duomenimis, įmonių, kurių pagrindinė veikla yra turizmas – kelionių agentūra ar kelionių organizatorius – skaičius 2005-2009 m. tesudarė 0,2 – 0,3 proc. viso Lietuvos įmonių skaičiaus. Turizmo įmonių grupėje vyrauja kelionių agentūros veikla. Šioje kategorijoje kelionių organizatoriai 2005 m. sudarė 3 proc., o 2009 m. – 9 proc.

Kelionių agentūros ir kelionių organizatoriai 2009 m. sukūrė 74,4 mln. litų Lietuvos bendrosios pridėtinės vertės (BPV).

Pagrindiniai LTA uždaviniai ir ateityje išlieka kelti turizmo paslaugų kokybę, stiprinti konkurencingumą tarptautiniu lygiu, įgyvendinti strateginę partnerystę. Apie nuveiktus darbus ir ateities planus Lietuvos turizmo asociacija dalinsis specialioje konferencijoje rytoj, gruodžio 28 d., 11 val. viešbutyje "Ramada", Subačiaus g. 2, Vilnius.

LTA prezidentė Danutė Mažeikaitė
868751494
danute@ltas.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.