Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

Draudikų ir vežėjų kainų karas sudomino ir premjerą S. Skvernelį

2017-03-21

Protekcionistinė vakarų valstybių politika, nesibaigiantys iššūkiai rytuose, kova su nepažabojamu greičiu augančiomis draudimo kainomis Lietuvoje, didžiulis darbuotojų stygius. Šias ir daugiau problemų bei galimus jų sprendimo būdus penktadienį susitikime su ministru pirmininku Sauliumi Skverneliu akcentavo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Vežėjų teigimu, Lietuvos kelių transporto sektorius užima išskirtinę vietą šalies ūkyje. „2015 m. bendrai transporto sektorius sudarė 11,7 proc. šalies BVP. Tai daugiau nei du kartus viršija daugumos ES šalių narių rodiklius. Iš viso su transportu susijusiuose sektoriuose dirba daugiau nei 160 tūkst. darbuotojų. Visa tai – tik dalis statistinių duomenų, aiškiai rodančių, kad kelių transportas yra neginčytinai svarbi ūkio šaka“, – teigia E. Mikėnas.

Asociacijos vadovo teigimu, Lietuvos įmonės pačios deda visas pastangas keldamos konkurencingumą ir siekdamos įsitvirtinti Vakarų Europos rinkose: iš pagrindų atnaujinamas automobilių parkas, investuojama į moderniausias technologijas, siekiama užtikrinti tinkamas vairuotojų darbo sąlygas ir galimybes ugdyti naujus įgūdžius, tačiau yra nemažai sričių, kurių tobulinimas tiesiogiai priklauso nuo aktyvių ir sistemingų Lietuvos Vyriausybės veiksmų.

„Aptardami aktualius klausimus, susijusius su galimu Vyriausybės dalyvavimu gerinant verslo sąlygas Lietuvos vežėjams, išsakėme savo požiūrį ir pristatėme galimus scenarijus, kaip konkretūs valdžios veiksmai ir sprendimai galėtų paveikti šalies transporto sektorių. Neabejojame, kad šie klausimai yra labai svarbūs, nes be valdžios įsikišimo pats verslas visų jų išspręsti negali. Asociacija „Linava“ yra pasiryžusi glaudžiai bendradarbiauti su Lietuvos Vyriausybe, siekiant didesnio šalies transporto įmonių konkurencingumo“, – po susitikimo kalbėjo E. Mikėnas.

Susitikimo metu taip pat itin išsamiai aptarta konkurencijos draudimo paslaugų rinkoje stoka. Kaip šią savaitę buvo skelbta žiniasklaidoje, daliai pervežimų bendrovių privalomasis civilinės atsakomybės draudimas pabrango net 3-4 kartus. Galimai dėl nesureguliuotos konkurencijos tarp draudimo bendrovių.

„Apie esamą problemą ir draudikų nenorą tartis informavome ir ministrą pirmininką. Pateikėme jam konkrečių faktų ir duomenų apie jau dabar beveik nebepakeliamas draudimo kainas, kurios ir toliau auga. Kadangi kitos tam įtakos galinčios turėti valstybinės institucijos, netgi Lietuvos bankas, į esamą problemą nekreipė dėmesio, dabar tikimės pagalbos iš Vyriausybės. Jie žino apie šios problemos mastą, bet labai aktyviai šiuo klausimu dirba ir draudimo bendrovių lobistai“, – kalbėjo „Linavos“ prezidentas.

Aptarti galimi TPVCA privalomojo draudimo įstatymo pakeitimai, galintys užkirsti kelią nesąžiningoms praktikoms draudimo rinkoje, bei reikalingi ES teisės aktų pokyčiai, padėsiantys užtikrinti teisę ES subjektams draustis bet kurioje ES šalyje narėje.

Dėmesys buvo skirtas ir keleivių vežėjų problemoms. Viena aktualiausių – Europos Sąjungos skiriamų lėšų įsisavinimo panaudojant jas naujų ekologiškų autobusų įsigijimui – irgi buvo aptarta susitikimo metu.

„Keleivinio transporto sektoriui nepavyksta išnaudoti maždaug 45 mln. EUR ES paramos ekologiškoms transporto priemonėms įsigyti, nes tiesiog neįmanoma atitikti aprašo, kuris reglamentuoja Europos Sąjungos skiriamų lėšų įsisavinimą ir transporto priemonių įsigijimą“, – sakė E. Mikėnas, problemą ir galimas pasekmes pristatęs ir ministrų kabineto vadovui.

Ministras pirmininkas kartu su vežėjų atstovais taip pat aptarė ir kai kurių transporto sektoriui svarbių valdžios institucijų darbą. „Lietuvos vežėjų bendruomenė būtų labai dėkinga, jeigu pavyktų pasiekti apčiuopiamų rezultatų Europos Sąjungos teisėkūros, mokestinių lengvatų ir viešųjų paslaugų srityse, kurie padidintų sektoriaus konkurencingumą“, – sakė E. Mikėnas.

Jo teigimu, labai svarbu, kad visos Lietuvos institucijos vienodai vertintų kelių transporto sektoriaus svarbą šalies ūkiui ir sutelktomis pastangomis atstovautų sektoriaus interesams Europos Sąjungoje.

Asociacijos nariai išsakė savo nuostatas ir konkrečius pasiūlymus, tarp jų – galimybę sugrąžinti iki 1999 m. taikytą 0 proc. tarifą reinvestuojamam pelnui, liberalesnį trečiųjų šalių piliečių įdarbinimą Lietuvoje, atveriant sienas vairuotojams iš trečiųjų šalių ir kt.

Apie „Linavą“

1991 m. spalio 4 d. įkurta Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ vienintelė atstovauja visam kelių transporto sektoriui šalies ir užsienio rinkose. Asociacijos iniciatyva nuosekliai kuriami ir įgyvendinami ekonominiai modeliai, kurie didina Lietuvos vežėjų bendruomenės konkurencingumą. Taip judama prie tikslo įtvirtinti Lietuvos vardą, kaip vienos iš dominuojančiųjų valstybių tarptautiniuose gabenimuose tarp Rytų ir Vakarų Europos bei Azijos šalių.

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.