Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

"Kelprojektas" "Lietuvos geležinkelių" "Rail Baltica" konkursui pateikė kokybišką projektą pagal rinkos kainas

2012-10-04

Akcinė bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" dėl per didelių tiekėjų pasiūlytų kainų nutraukė europinės geležinkelio vėžės "Rail Baltica" projekto konkursą (dėl rangos darbų geležinkelio ruože Marijampolė – Kazlų Rūda). Tiekėjų pasiūlytos kainos nuo techninio projekto rengėjo "Kelprojektas" paskaičiuotų skaičiuojamųjų kainų daugiau nei 1,5 karto didesnės. Didžiausia Lietuvos kelių, tiltų ir geležinkelių projektavimo įmonė "Kelprojektas" mano, kad nematant Rangovo pasiūlymų ir jų neišnagrinėjus, išties sudėtinga paaiškinti, dėl ko "Rail Baltica" konkursui pateiktos per didelės kainos, todėl galima remtis tik prielaidomis.

"Gali būti begalė priežasčių, kodėl galėjo išaugti rangovų kaina nuo skaičiuojamosios. Rengiant konkursinį pasiūlymą, galimai buvo įvertintas medžiagų, mechanizmų, statybos darbų pabrangimas per statybos laikotarpį, t.y. 2013-2014 metus. Taip pat reikia atsižvelgti į tai, kad mokėjimas už darbus vyksta etapais, todėl tikriausiai buvo įvertinti bankų garantų, draudimo išlaidų kaštai. Be to, konkurso reikalavimai buvo labai griežti, todėl jame galėjo būti įtrauktos papildomos nenumatytos rizikos, individuali darbų organizavimo schema bei kiekvieno rangovo skaičiuota pelno marža. Taigi natūralu, kad galutinė kaina pakilo nuo skaičiuotinos, kuri yra paskaičiuota vadovaujantis statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis, išleistomis UAB "Sistela" 2011.10.26.", – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB "Kelprojektas" generalinis direktorius.

Taip pat gali būti, kad nustatant pirkimo kainą buvo neįtrauktas projektavimo sąmatoje numatytas rezervas, skirtas padengti papildomoms išlaidoms, kurių negalima iš anksto numatyti techninio projekto rengimo stadijoje. Todėl gali būti, kad pateiktuose pasiūlymuose buvo įvertintos visos galimos nenumatytos išlaidos ir tai irgi galėjo lemti kainos kilimą.

Pasak "Kelprojektas" vadovo, konkursiniai reikalavimai projektuotojams buvo labai griežti. Įmonė juos išpildė Jungtinės veiklos pagrindu susijungusi su Vokietijos įmone EPG.

"Manome, kad iš susiklosčiusios situacijos išvadas padarys tiek Užsakovas , tiek Rangovas ir paskelbus naują konkursą, bus išspręsti visi anksčiau kilę klausimai", – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB "Kelprojektas" generalinis direktorius.

Apie "Kelprojektas"
"BaltCap" valdoma Kauno bendrovė "Kelprojektas" šiuo metu yra didžiausia transporto infrastruktūros inžinerijos įmonė Lietuvoje, projektuojanti susisiekimo komunikacijas, viešojo naudojimo pastatus, inžinerinius tinklus. Ilgametė patirtis, naujos technologijos ir modernūs vadybos metodai leidžia "Kelprojektui" sėkmingai dalyvauti Lietuvos transporto infrastruktūros modernizavimo procesuose. Per daugiau nei penkis veiklos dešimtmečius "Kelprojektas" įgyvendino daugiau nei 4 tūkstančius įvairaus dydžio ir sudėtingumo projektų.
"Kelprojektas" paruošti projektai: Karaliaus Mindaugo tiltas per Nerį Vilniuje (pripažintas Lietuvos Metų Gaminiu 2003), geležinkelio tunelis Kaune (pripažintas Lietuvos Metų Gaminiu 2009), estakada kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (Jakų sankryža), Vilniaus pietinis aplinkkelis tarp A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir A3 Vilnius–Minskas kelių, Ukmergės–Geležinio Vilko g. estakada Vilniuje, viešoji infrastruktūra Nemuno saloje ir kiti.
Pagrindinė "Kelprojektas" būstinė nuo 1956 m. yra įsikūrusi Kaune, vėliau įsteigti filialai Vilniuje, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose. Įmonėje dirba daugiau nei 200 darbuotojų.

Kristina Malevskienė
„VRP | Hill & Knowlton“
Viešųjų ryšių konsultantė
mob. 8 655 42217
el. paštas kristina@vrp.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.