Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

Už nesąžiningą komercinę veiklą UAB "Armitana" skirta bauda

2012-02-29

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjusi bylą pagal vartotojų A. K. ir I. Z skundus dėl UAB "Armitana" veiksmų, galimai pažeidžiančių vartotojos teises, priėmė nutarimą už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo skirti šiai bendrovei 7000 litų baudą.

Vartotoja A. K. savo skunde Tarnybai nurodė, kad 2011 m. sausio 28 d. internete atsispausdino UAB "Armitana" reklaminę skrajutę, skelbiančią, jog su ja tris dienas taikoma 40 proc. nuolaida (nuo pradinės prekės kainos) visai rudens/žiemos kolekcijos avalynei bei visoms rankinėms akcijos laikotarpiu skrajutėje išvardintuose avalynės pardavimo salonuose. Vartotojai apsilankius UAB "Armitana" priklausančiame salone "Salamander" (prekybos centre "Panorama" Vilniuje) ir pateikus nuolaidą patvirtinančią akcijos skrajutę minėta nuolaida išsirinktai avalynei pritaikyta nebuvo argumentuojant tuo, jog vartotojos pasirinkta avalynė rudens/žiemos kolekcijai nepriklauso. Vartotojos teigimu, specialaus avalynės ar lentynų žymėjimo įvardijant, kokiai kolekcijai prekės priklauso bei kurios būtent batų poros priklauso rudens/žiemos kolekcijai, salone nebuvo.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba konstatavo, jog tuo pat metu vykdomas naujos kolekcijos pardavimas bei rudens/žiemos kolekcijos išpardavimas, nenurodant aiškiai, kurios prekės priklauso rudens/žiemos kolekcijai, neatitinka bendro sąžiningumo principo. Byloje nustatytos aplinkybės taip pat patvirtina, jog tokia veikla neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iš esmės iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu bei pažeidžia Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatas.

Kita į Tarnybą besikreipusi vartotoja I. Z. nurodė, jog turėjo UAB ,,Armitana" išduotą lojalumo kortelę ,,Privilegija", kurią turintiems Lojalumo klubo nariams informacija apie specialiai klubo nariams suteikiamas privilegijas ir akcijas siunčiama anketoje nurodytu elektroninio pašto adresu arba mobilaus telefono numeriu. Vartotoja prašyme nurodė, kad gavo SMS žinutę, kurioje buvo nurodyta, jog parduotuvėse ,,Reno" ir ,,Žygio batai" tris dienas truksiančios akcijos laikotarpiu visai avalynei su lojalumo kortele "Privilegija" taikoma 50 proc. nuolaida nuo pradinės kainos. Vartotoja prašyme informavo, kad nuvykus į prekybos centre ,,Ozas" esančią parduotuvę ,,Žygio batai", kurioje norėjo įsigyti batus, vartotojai buvo nurodyta, kad jos išsirinktiems batams nuolaida nėra taikoma.

Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatyta, kad klaidinančiais veiksmais laikomas apgaulingos informacijos arba informacijos, kuri nors ir faktiškai tiksli, tačiau dėl produkto kainos ar jos apskaičiavimo būdo arba ypatingo kainos pranašumo apgauna arba gali apgauti vidutinį vartotoją, pateikimas, kai dėl to vartotojas skatinamas arba gali būti skatinamas priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs.

Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 13 straipsnis nustato, kad už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams Tarnyba pagal savo kompetenciją gali skirti nuo vieno tūkstančio iki trisdešimties tūkstančių litų baudą, jeigu ši bauda neviršija 3 procentų komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais. Tais atvejais, kai pažeidimai buvo padaryti šio straipsnio 5 dalyje nurodytomis atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis, komercinės veiklos subjektams gali būti skiriama didesnė, iki vieno šimto dvidešimties tūkstančių litų, bauda, jeigu ši bauda neviršija 3 procentų komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais. Tais atvejais, kai pažeidimas yra mažareikšmis, juo nepadaroma esminės žalos šio įstatymo saugomiems vartotojų interesams, Tarnyba, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams gali taikyti nuobaudą – įspėjimą, neskirdama baudos.

Vitas Ūsas
Atstovas viešiesiems ryšiams
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Tel.: 2121494
v.usas@vvtat.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.