Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos pranešimas: Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas V. Stundys diskutavo su streikuojančiais mokytojais

2012-02-21

Pranešimas VIR

Šiandien Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas Valentinas Stundys susitiko su Molėtų pradinės mokyklos kolektyvu, kur aptarė klausimus, mokytojų keltus streiko metu. Pasak parlamentaro, vaikai atostogauja, tad streikas ugdymo procesui nepakenkė, o jam skirtas dvi valandas, anot V. Stundžio, "praleidome visai neblogai diskutuodami".

Streikuojantys pedagogai reikalavo keisti mokinio krepšelio sudarymo metodiką, nemažinti savivaldybėms skirtos mokinio krepšelio dalies, atidėti planuojamą keisti pedagogų atestaciją, koreguoti mokytojų ir kitų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką taip, kad būtų nustatyta 18 kontaktinių valandų pedagoginė norma.

Vis dėlto Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas pažymėjo, kad dalis pedagogų keliamų reikalavimų nėra nacionalinio lygmens ir daugeliu atveju – tai konkrečių mokyklų tam tikros problemos, sprendžiamos vadovybės ir pedagogų sutarimu. "Akivaizdu, kad reikia vidinio dialogo, aiškių tikslų. Pedagogai puikiai supranta, jog mokinių skaičius ir klasių komplektai mažėja, tad neišvengiamai turi mažėti ir mokytojų skaičius. Pastarieji tik nuogąstavo, kad dirbančiųjų sąskaita neturi būti priimami į darbą likviduojamų mokyklų pedagogai", – kalbėjo V. Stundys.

Be šių klausimų, jis daug diskutavo dėl vadinamosios 18 pedagoginių pamokų normos, kurios praktiškai neįmanoma pritaikyti. "Pedagogų apmokėjimas priklauso nuo tarifikuotų valandų skaičiaus, mes neturime etatinės sistemos, ir čia nieko nepadarysi. Pradinėse mokyklose dar savo specifika, nes pamokų krūviai ten nėra dideli, su klase dirba vienas mokytojas. Taigi garantuoti ne mažesnį nei 18 pamokų darbo krūvį – kai kuriose mažose mokyklose neįmanoma, o už 8 ar 12 valandų mokėti, kaip už 18, – kažin ar teisinga kitų mokytojų atžvilgiu. Šiuo atveju kitokia situacija gimnazijose, vidurinėse mokyklos, kur pedagogai gali užsitikrinti didelį darbo krūvį.

Vis dėlto Seimo narys apibendrino, kad diskusijoje neišgirdo konkrečių įstatymų pakeitimo pasiūlymų, kuriuos būtų galima teikti svarstyti Seimui.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai pasisiūlė nuvykti į mokyklas ir išklausyti mokytojų keliamus klausimus bei atsižvelgti į racionalius pasiūlymus. Deja, Vilniaus ugdymo įstaigų profesinės sąjungos atstovai parlamentarų į mokyklas nepanoro įsileisti.

Pasvalio Lėvens pagrindinėje mokykloje lankėsi Seimo narys Antanas Matulas. Be jau minėtų respublikinių problemų, šios mokyklos bendruomenė pateikė skaičius, kad nuo 2005 m. mokykloje mokinių nuo 1000 sumažėjo iki 400. "Taigi nelogiška, kai mažėjant mokinių skaičiui, formuojant mokinio krepšelį neatsižvelgiama į mažų arba kaimiškų mokyklų specifiką, negana to, ketinama didinti klasių komplektus, taigi bloginti ugdymo kokybę", – savo pastebėjimą išsakė šis Seimo narys.

Rytoj TS-LKD frakcijos seniūnas Jurgis Razma ketina susitikti su pedagogų profesinės sąjungos atstovais ir aptarti mokytojų bendruomenei susirūpinimą keliamus klausimus.

Nors streiko organizatoriai teigė, kad visoje Lietuvoje streikuoja apie 300 mokyklų, išties daugelis ugdymo įstaigų išreiškė tik pritarimą streikui, bet pamokos vyko įprasta tvarka.

Kontaktai:
Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas Valentinas Stundys
Tel. (8~5) 2396723
Valentinas.Stundys@lrs.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.