Some content may be unavailable in English. Instead it is provided in Lithuanian.

Padidėjus prekių apyvartai tarp Lietuvos ir Rusijos prireikė naujų keleivinių maršrutų

2011-12-22

Šiandien, gruodžio 22 d., iš Kauno išskrido pirmasis oro bendrovės "IrAero" reguliaraus reiso Kaunas–Maskva (Domodedovas) lėktuvas. Skrydžiui naudojamas patogus Kanadoje pagamintas lėktuvas CRJ-200. Kauno oro uosto generalinis direktorius Arijandas Šliupas mano, kad "80 minučių trunkantis skrydis į Maskvos Domodedovo oro uostą negali nesudominti verslininkų".

"Žmonės, branginantys laiką, bus patenkinti patogiu išvykimu iš Kauno ir pakankamai ankstyvu atvykimu į Maskvą. Verslininkai turės visą dieną. O jau vakare jie galės būti Kaune. Tai, mano manymu, labai patogu", – sakė Arijandas Šliupas.

Naujasis reisas labiausiai orientuotas kaip tik į verslininkus. Apie tai liudija ne tik skrydžių tvarkaraštis: išvykstama 6.20 val. ryte, o atvykstama į Maskvą 9.35 val. Maskvos laiku, tokiu būdu verslininkai gali visą dieną praleisti Rusijos sostinėje ir tą pačią dieną sugrįžti, išskridę namo lėktuvu, pakylančiu iš Domodedovo oro uosto 23.05 val. vakare (į Kauną atskrenda 22.25 val.), bet ir suaktyvėję abiejų šalių verslo santykiai. Patogi logistika Lietuvos verslininkams ypač aktuali Rusijai įstojus į Pasaulinę prekybos organizaciją (PPO). "Rusijai įstojus į PPO pagerės galimybės eksportuoti ir į Baltarusiją bei Kazachstaną – Rusijos partnerius Bendrojoje muitų sąjungoje", – savo oficialiame pranešime gruodžio 19 dieną pareiškė Lietuvos užsienio reikalų ministras. Daugelis bendrovių, potencialių Lietuvos verslininkų partnerių visoje Muitų sąjungos teritorijoje, turi savo pagrindines būstines būtent Maskvoje.

Lietuvos užsienio reikalų ministerijos duomenimis, Rusija yra viena iš pagrindinių Lietuvos užsienio partnerių. Į Rusiją išvyksta 15,9 proc. visų Lietuvos eksportuojamų prekių, o 32,4 proc. importo Lietuvoje sudaro Rusijos produkcija. 2010 m., nepaisant krizės, prekių apyvarta su Rusija išaugo 49,7 proc. ir sudarė 8,21 mlrd. eurų. 2011 m. pirmajame pusmetyje, palyginus su tuo pačiu 2010 metų laikotarpiu, prekių apyvarta tarp šalių padidėjo dar 43,8 proc. Lietuviškų prekių eksportas į Rusiją šiuo laikotarpiu padidėjo 62 proc.

"Šie skaičiai leidžia mums teigti, kad keleivių srautas tarp Lietuvos ir Rusijos tik didės. Atsižvelgdama į tai mūsų oro bendrovė pradėjo vykdyti oro susisiekimą su Lietuvos centru – Kaunu. Mes manome, kad tai patogiausias būdas iš Lietuvos pasiekti Rusiją, nes verslas susitelkęs ne tik sostinėje. Pavyzdžiui, didelę Lietuvos BVP dalį sukuria uostamiestis Klaipėda. Dabar verslininkai iš vakarinės, centrinės ir šiaurinės šalies dalių gali greitai, patogiai ir saugiai patekti į savo pagrindinio verslo partnerio finansų centrą", – teigia "irAero" bendrovės generalinis direktorius Jurijus Lapinas (Jurij Lapin).

"IrAero" vadovo žodžius patvirtina keleivių srauto tendencija. IATA PaxIS (Tarptautinė oro transporto asociacija) duomenimis, po staigaus sumažėjimo pokriziniais 2009 metais (2008 m. keleivių srautas tarp Lietuvos ir Rusijos buvo didžiausias ir sudarė daugiau kaip 52 tūkst. žmonių) situacija pamažu gerėja. Per dešimt šių metų mėnesių keleivių skaičius jau pasiekė 52 tūkst. žmonių.

Michailas Kiseliovas
Projektų vadovas
UAB MSol&Com
Tel.: +37065867985
info@msolcom.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.