Ein Teil der Meldungen ist nur in der litauischen Sprache verfügbar

Lenkijos ir Baltijos šalių vežėjai prašo Lietuvos Vyriausybės nediskriminuoti jų verslo

2014-02-10

Šiandien Vilniuje susirinkę apsvarstyti vis prastėjančių tranzito į Rytus sąlygų Jungtinių Tautų įgaliotosios Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU, Lenkijos ir trijų Baltijos šalių vežėjų asociacijų vadovai nutarė kreiptis į mūsų šalies Vyriausybę, prašydami atšaukti planus riboti degalų įvežimą standartiniuose vilkikų bakuose pasienyje su Rusija ir Baltarusija. Toks žingsnis, anot transportininkų, gali diskriminuoti Europos Sąjungos vežėjus prieš jų konkurentus iš Rytų. Nuogąstaujama, kad  tokiu veiksmu bus sukelta grėsmė sklandžiam ES transporto įmonių tranzitui į Rytus.
 
Rezoliucijoje, kurią pasirašė Lietuvos, Lenkijos, Latvijos ir Estijos nacionalinių vežėjų asociacijų vadovai, pažymima, kad dėl ilgų vilkikų bakų patikros procedūrų sumažėtų vienos iš Rytinių Europos Sąjungos sienų pralaidumas, įprastas Baltijos šalių vežėjų darbas būtų sutrikdytas. Vežėjai ypač sunerimę Lietuvos Vyriausybės ir kontroliuojančiųjų institucijų planais mažinti pasienio pralaidumą ilgomis patikromis, matuojant degalų bakus rytiniame ES pasienyje. "IRU ir kolegoms iš kaimyninių šalių nerimą kelia nepasvertos mūsų politikų iniciatyvos riboti degalų įvežimą, todėl net keli IRU prezidiumo nariai ir TIR sistemos vadovas atvyko į Vilnių detaliau išsiaiškinti susiklosčiusios situacijos. Aptarti šių klausimų IRU atstovai šiandien jau buvo susitikę su Muitinės ir Susisiekimo ministerijos vadovais ir išreiškė didelį susirūpinimą.", - teigia Algimantas Kondrusevičius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidentas.
 
Marek Retelski, IRU TIR sistemos vadovas pabrėžia, kad Lietuvos Vyriausybės iniciatyvos yra ypač pavojingos dar neišsprendus TIR sistemos krizės Rusijoje. Lietuvai įvedus vienašalius tranzito sąlygų ribojimus, juos didžioji kaimynė gali traktuoti kaip ganėtinai agresyvų elgesį ir imtis atsakomųjų veiksmų. "Bandžiau kalbėtis su jūsų atsakingais pareigūnais apie tai, kad esant tokiai jautriai tarptautinei situacijai, nevertėtų daryti nepamatuotų žingsnių.", - sako M.Retelski.
 
Rezoliucijoje Lietuvos Vyriausybės keturių valstybių vežėjų atstovai primygtinai prašo nekeisti esamų susitarimų dėl tranzito sąlygų, numatytų dvišalėse sutartyse su Rusija ir Baltarusija, nes tai padidintų įtampą regione ir sukeltų grėsmę visų Baltijos šalių vežėjų darbui Rytų kryptimi.
 
Lenkijos vežėjų asociacija ZMPD, Estijos vežėjų asociacija ERAA , Latvijos vežėjų asociacija "Latvijas Auto" ir Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava" nutarė nedelsiant kreiptis į savo šalių nacionalines vyriausybes su prašymu imtis neatidėliotinų priemonių sklandžiam tarptautiniam tranzitui ir prekių judėjimui užtikrinti pasienyje su Rusija, Baltarusija. Jos siūlys plėsti pasienio infrastruktūrą ir mažinti nebūtinų patikros procedūrų skaičių. Šiuo metu Baltijos šalių vežėjai patiria didelių nuostolių dėl prastovų, lėto pasienio tarnybų darbo ir perteklinių kontrolės priemonių, taikomų patikimiems ES valstybių vežėjams.
 

Baltijos regiono šalių nacionalinių vežėjų asociacijų posėdis Vilniuje
 
Rezoliucija
 
Vasario 10 d. Vilnius
 
Tarptautinė kelių transporto sąjunga IRU, Lenkijos vežėjų asociacija ZMPD, Estijos vežėjų asociacija ERAA , Latvijos vežėjų asociacija "Latvijas Auto" ir Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava" reaguodamos į blogėjančias tranzito sąlygas Rytų šalių kryptimi priima šią rezoliuciją:
 
-        Kreipiamės į nacionalines Vyriausybes su prašymu imtis neatidėliotinų priemonių sklandžiam tarptautiniam tranzitui ir prekių judėjimui užtikrinti pasienyje su Rusija, Baltarusija plečiant pasienio infrastruktūrą ir mažinant nebūtinų patikros procedūrų skaičių. Šiuo metu Baltijos šalių vežėjai patiria didelių nuostolių dėl prastovų, lėto pasienio tarnybų darbo ir perteklinių kontrolės priemonių, taikomų patikimiems Europos Sąjungos šalių vežėjams.
 
-        Kviečiame atšaukti Lietuvos Vyriausybės planus riboti degalų įvežimą standartiniuose vilkikų bakuose pasienyje su Rusija ir Baltarusija, kurie gali diskriminuoti Europos Sąjungos vežėjus prieš jų konkurentus iš Rytų. Tokiu veiksmu būtų sukelta didelė grėsmė sklandžiam  Europos Sąjungos vežėjų tranzitui į Rytus ir suteiktos visos galimybės krovinių gabenimo užsakymus perimti tokių degalų įvežimo apribojimų neturinčių trečiųjų šalių vežėjams. Dėl ilgų vilkikų bakų patikros procedūrų sumažėtų vienos iš Rytinių Europos Sąjungos sienų pralaidumas, įprastas Baltijos šalių vežėjų darbas būtų sutrikdytas.
 
Lietuvos Vyriausybės primygtinai prašome nekeisti esamų susitarimų dėl tranzito sąlygų, numatytų dvišalėse sutartyse su Rusija ir Baltarusija, tuo padidinat įtampą regione ir sukeliant grėsmę visų Baltijos šalių vežėjų darbui Rytų kryptimi. Vienos pusės inicijuotas dvišalių sutarčių keitimas, gali neigiamai įtakoti derybas dėl  TIR sistemos veikimo Rusijoje bei turės neigiamų padarinių kalbantis apie kitas tranzito sąlygas su Rytų Muitų sąjungos šalimis.

Gytis Vincevičius
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava" atstovas spaudai
861658311

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.