Ein Teil der Meldungen ist nur in der litauischen Sprache verfügbar

Maisto ir gėrimų gamintojai – eksporto priešakyje

2013-11-27

Į produkcijos eksportą pastaraisiais metais susikoncentravę šalies maisto produktų bei gėrimų gamintojai sėkmingai įsitvirtina naujose rinkose. Tiesa, kaip pripažįsta, veiklą neretai trikdo stabilumu nepasižyminti Lietuvos mokesčių politika. Taip pat sąlyginai menkas valdžios dėmesys kasmet už daugiau nei 10 mlrd. litų produkcijos sukuriančiai, tačiau populistiškai politikų reklamai mažiau patraukliai maisto produktų bei gėrimų industrijai.

Didina eksporto apsukas

Baltijos šalių maisto produktų bei gėrimų gamintojus vienijančios Baltijos maisto organizacijos (BMO) ir Statistikos departamento pateikiamais duomenimis, per tris šių metų ketvirčius lietuviškų maisto produktų eksportas išaugo 18 proc. – nuo 5 mlrd. 339 mln. litų iki 6 mlrd. 292 mln. litų. Lyginant su minėtuoju laikotarpiu pernai, šiemet sektoriaus gamybos apimtys išaugo 562 mln. litų – iki 8 mlrd. 832 mln. litų.

„Šių metų rezultatai bus geri, nes aktyviai didiname eksporto apimtis. Lietuvos vidaus rinka kol kas stebuklų nežada, ją realiai subsidijuojame iš uždarbio užsienio rinkose. Septyniasdešimt procentų galutinės produkcijos kainos sudaro žaliava, o pieno kainos rinkoje šiuo metu yra aukščiausios per dvidešimt metų. Mūsų šalies vartotojai prekės kainai yra itin jautrūs. Tad orientuojamės į užsienio šalių rinkas ir mums sėkmingai pavyko diversifikuoti savo produkcijos eksportą“, – džiaugėsi AB „Vilkyškių pieninė“ generalinis direktorius Gintaras Bertašius.

Įmonės produkciją, už Lietuvos ribų žinomą „Vilvi“ prekiniu ženklu, ragauja ne tik Baltijos šalių, bet ir daugelio kitų Europos Sąjungos, Balkanų valstybių, Izraelio vartotojai. Nemaža produkcijos dalis iki „pieno krizės“ keliavo ir į Rusiją, tad G. Bertašius tikisi, kad artimiausiu metu, galbūt jau gruodžio mėnesį, rusai vėl įsileis lietuviškus pieno produktus.

„Aktyviai bendradarbiaujame su šią problemą kuruojančiomis Rusijos institucijomis, keičiamės informacija. Viliuosi, kad situacija artimiausiu metu pagerės. Rusijos, kaip ir kitų šalių rinkos, turi savitumų, bet sieja ir bendri bruožai. Norėdami parduoti savo produkciją užsienyje,  daug investuojame į rinkodarą, partnerių paiešką tarptautinėse parodose. Džiugu, kad kasmet kryptingai pristatant save, „Vilvi“ produkciją užsienyje vis geriau atpažįsta“, – sakė „Vilkyškių pieninės“ vadovas.

G. Bertašiaus teigimu, prisitaikius prie aukštų žaliavos kainų ir išsprendus nesutarimus su Rusijos tarnybomis, pieno perdirbėjams teigiamą postūmį galėtų suteikti ir atsakinga Lietuvos valdžios politika. Kalbant apie 2014–2020 m. ES finansinę perspektyvą, tikimasi didesnio nei anksčiau valdžios institucijų dėmesio pieno ir mėsos perdirbimo pramonei.

Investuoja į rinkodarą

Invaziją į naujas rinkas sėkmingai tęsia ir UAB „Birštono mineraliniai vandenys“ (BMV), neseniai išsiuntusi pirmąją natūralaus mineralinio vandens „Vytautas“ partiją net į tolimuosius Jungtinius Arabų Emyratus. Namų rinkoje bendrovės pardavimai yra stabilizavęsi, o eksportas į naujas rinkas auga kur kas sparčiau.

Lietuvoje BMV produkcija šiuo metu užima 22 proc. rinkos, kaimyninėse šalyse – Latvijoje, Estijoje – 3–4 proc. Taigi galimybė auginti raumenis yra akivaizdi. 5 proc. „Vytauto“ eksporto šiemet tenka Rusijai. Mineralinis vanduo taip pat keliauja į Lenkijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Airijos, Čekijos, Baltarusijos, Kazachstano, Kinijos parduotuvių lentynas.

„Pirmąkart tokį produktą ragaujančius vakariečius „Vytauto“ skonis gal kiek stebina, bet tai tik įpratimo dalykas. Rusijoje stipriai mineralizuotas vanduo yra labai populiarus ir vertinamas tiek dėl skoninių, tiek dėl sveikatinamųjų savybių. Nuo konkurentų skiriamės tuo, kad sunkmečiu nepabijojome investuoti į rinkodarą bei reklamą žiniasklaidos priemonėse. Tai mums padėjo užsitikrinti tvirtas pozicijas Lietuvoje. Didesnėse užsienio rinkose varžytis su ten anksčiau įsitvirtinusiomis kompanijomis nelengva, tačiau sugebame rasti tinkamus partnerius. Nuo to didžiąja dalimi priklauso pardavimų apimtys“, – teigė BMV verslo plėtros direktorius Rolandas Sturlis.

Anot R. Sturlio, „Vytauto“ natūralus mineralinis vanduo – unikalus produktas. Išskirtinumas padeda lengviau sudominti užsienio prekybos partnerius ir rasti kelią pas naujų produktų nevengiančius užsienio vartotojus. Tam, kad save pristatytum svetur, būtina dalyvauti specializuotose parodose. Tiesa, šalies eksporto avangardu tapę maisto ir gėrimų pramonės gamintojai konstruktyvios paramos dėl to nesulaukia. ES priemonę „Naujos galimybės“ administruojanti Lietuvos verslo paramos agentūra šiemet paskatino tik keturias šio gyvybiškai šalies eksportui svarbaus sektoriaus bendroves.  

Baltijos maisto organizacija (Baltic Food Organisation) vienija Baltijos šalių mėsos, pieno, gėrimų, duonos, kūdikių maisto produktų gamintojus, maisto žaliavų perdirbėjus bei ekologinius ūkius. Baltijos maisto organizacijos narių gamybos apimtys siekia 6 mlrd. litų. Tai daugiau nei pusė bendrų 10,5 mlrd. litų sektoriaus generuojamų gamybos apimčių.

Arnas Paulius
Plėtros direktorius
Baltijos maisto organizacija
El p. info@bfo.lt

 

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.