Ein Teil der Meldungen ist nur in der litauischen Sprache verfügbar

Lietuvos verslininkai bus skatinami įvertinti franšizavimo privalumus

2011-04-20

2011 m. balandžio 20 d. Siekiant atkreipti dėmesį į franšizavimo tendencijas ir situaciją Lietuvoje bei paskatinti verslininkus apsvarstyti šį verslo plėtros būdą, šią savaitę buvo pristatyta verslo bendruomenei skirta knyga „Franšizės įsigijimas: greitkelis į verslo sėkmę". Tikimasi, kad šis praktinis vadovas bus naudingas ne tik galimybę prisijungti prie konkrečių franšizės tinklų jau planuojantiems ir tam reikalingų žinių stokojantiems verslininkams, tačiau ir nepriklausomo bei franšizės pagrindu veikiančio verslo galimybes lyginantiems asmenims.

„Franšizavimas yra vienas sparčiausių verslo plėtros būdų. Ekonomikos ir verslo ekspertai visame pasaulyje pabrėžia didelę šios verslo rūšies įtaką tiek bendram šalių ekonomikos vystymuisi, tiek ir privataus, o ypač smulkaus bei vidutinio verslo plėtrai. 2009 m. duomenimis, Vokietijoje franšizės davėjai siūlo 960 prekės ženklų, Prancūzijoje - 1369, Lenkijoje - 565, o į Lietuvą dydžiu panašioje Slovėnijoje - 107. Nors tikslių Lietuvos duomenų nėra, tačiau skaičiuojama, kad šis skaičius gali tesiekti 40," - teigia vienas knygos bendraautorių Lietuvos franšizės centro prie Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos direktorius Severinas Žilinskis. „Praktika rodo, kad viena iš nedidelio franšizavimo populiarumo Lietuvoje priežasčių - žinių apie šį verslo modelį stoka ir nepakankamos mūsų verslininkų plėtros ambicijos. Taigi žinyno tikslas yra užpildyti šias spragas ir supažindinti Lietuvos verslo bendruomenę su franšizės įsigijimo specifika, privalumais ir rizikomis."

Praktiniame vadove pateikiama bendroji informacija apie franšizavimą, išsamiai pristatomas šis modelis bei su juo susijęs žodynas, aprašomi galimi franšizės davėjų ir gavėjų motyvai ir rizikos, paaiškinama, kaip įvertinti savo potencialą darbui pagal franšizės sutartį, kaip nustatyti poreikius perkamai franšizei bei kaip atlikti franšizių vertinimą ir galutinę atranką pagal jų koncepcijų tarpusavio lyginimo algoritmą bei knygoje pateiktus kriterijus. Taip pat vadove išsamiai pristatoma su franšizavimu susijusi Lietuvos ir Latvijos mokestinė ir teisinė aplinka.

S. Žilinskis taip pat pabrėžia, kad pateikiami praktiniai patarimai bus naudingi jau turintiems konkrečių verslo planų. „Manome, kad vadove pateikti atsakymai bus naudingi ieškant verslui tinkamiausių sprendimų ir verslininkams bus lengviau apsispręsti, kas jiems palankiau konkrečiu atveju - nuosavo verslo steigimas ar franšizės pirkimas. Taip pat verslo bendruomenė išsamiai ir praktiškai su franšizavimu galės susipažinti balandžio 28 d. Vilniuje vyksiančioje tarptautinėje franšizavimo dienoje „Brand 4 Baltic". Jos metu vyksiančioje konferencijoje įvairiais aspektais bus nagrinėjama franšizavimo tema, o kontaktų mugės metu potencialūs franšizės gavėjai iš Lietuvos galės užmegzti ryšius su atvykusiais žinomų prekių ženklų franšizių davėjais. Į Vilnių atvažiuos tokie prekių ženklai kaip „Gloria Jean's", „Expense Reduction Analysts", „IRT Surveys", „Antony Morato" ir kt."

Daugiau informacijos apie franšizavimo dieną „Brand 4 Baltic" bei knygos „Franšizės įsigijimas - greitkelis į verslo sėkmę" elektroninę versiją galima rasti tinklapyje www.brand4baltic.lt.

Apie projektą

Pagrindinis projekto „Lietuvos ir Latvijos pasienio regionų patrauklumo franšizavimui tyrimas", kurį iš dalies finansuoja Europos regioninės plėtros fondas, tikslas yra didinti Lietuvos ir Latvijos pasienio regionų patrauklumą franšizės tinklų vystymui. Projekto įgyvendinimas leidžia identifikuoti ir atskleisti Lietuvos ir Latvijos pasienio regionų potencialą tarptautinių franšizės galimybių panaudojimo srityje.

Projekto „Lietuvos ir Latvijos pasienio regionų patrauklumo franšizavimui tyrimas" vykdymo metu buvo įgyvendinamos įvairios priemonės, kuriomis buvo vertinamas verslo bendruomenės pasirengimas plėtrai perkant franšizę bei suteikiamos tam reikalingos žinios. Projekto metu atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, kad Lietuvos regionai turi potencialo franšizių plėtrai. Siekiant spartinti šio potencialo panaudojimą, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio regionų verslininkams buvo organizuojami mokymai, skirti supažindinimui su pagrindiniais šio verslo modelio bruožais bei praktiniais franšizės įsigijimo aspektais.



Pranešimas spaudai rengiamas projekto LLII-079 „Research of Latvia Lithuania cross border regions' attractiveness for franchise systems development / "F.A.R. RESEARCH" rėmuose. Projektas įgyvendina Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programą pagal 2007-2013 m. Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslą. Projektas dalinai finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo (ERPF).

Šis dokumentas buvo parengtas su Europos Sąjungos finansine pagalba. Už šio dokumento turinį atsako tik UAB „Advanced Advice" ir UAB „Prime Partner" ir jis neatspindi Europos Sąjungos pozicijos.

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.