Ein Teil der Meldungen ist nur in der litauischen Sprache verfügbar

Lieknoji vadyba tinka ir grožio industrijai

2013-03-14

Dvidešimtmetį skaičiuojanti grožio industrijos įmonė „Femina Bona“, vakar pasirašė projekto finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA).

UAB „Femina Bona“ užsiimanti didmenine prekyba kosmetikos priemonėmis ir SPA įranga, valdanti SPA centrus Druskininkuose ir Palangoje bei rengianti  mokymo paslaugas grožio ir sveikatinimo srities specialistams.

„Patirtis ir stiprus prekės ženklas rinkoje suteikia konkurencinį pranašumą, tačiau ir ta pati konkurencija verčia ieškoti būdų veiklos efektyvumui didinti,“ – aiškina bendrovės „Femina Bona“ direktorė Eglė Raišutytė.

Įmonė susidurdavo su neoptimizuotu darbu su klientais, kadangi įmonė turi per 1000 aktyvių klientų, kurie išsibarstę po visą Lietuvą, vykdavo  savalaikis prekių ar paslaugų tiekimas, savalaikis atsiskaitymas. Įmonė ne visada spėdavo nustatyti kliento planuojamų pirkti produktų poreikio.

Įmonėje vyko nepakankamai efektyvus atsargų valdymas didmeninėje prekyboje, nuolatos kaupdavosi kosmetikos priemonės; užsakymai neatitiko rinkos poreikio, tai sąlygodavo  prarandamas pajamas kai baigdavosi atsargos. Tinkamų sistemų valdymo įrankių nebuvimas lemia lėtą reakciją į rinkos pokyčius bei skirtingai suvokiamą vadybos kultūrą padaliniuose.
 

UAB „Femina Bona“, norėdama sustiprinti savo veiklos produktyvumą ir išlaikyti lyderės poziciją grožio rinkoje, ketina diegti visuose įmonės padaliniuose: Vilniuje, Kaune, Druskininkuose, Palangoje ir Klaipėdoje, veiklos stebėjimo sistemą, remiantis subalansuotų veiklos rodiklių sistema (ang. - Balanced Scorecard), organizacijos valdymo metodą, LEAN („Lieknoji vadyba"), atsargų valdymo sistemą, paremtą apribojimų teorijos metodologija (ang. - Theory Of Constraints) bei jai pritaikytą IT programą.

„Projekto įgyvendinimas leis įmonei operatyviai ir tiksliai planuoti visą veiklos tiekimo grandinę, didinti produkto pristatymo greitį, gebėti operatyviai ir lanksčiai perplanuoti užsakymų planus pagal klientų poreikius, didinti paslaugų kokybę ir darbo našumą,“ – sako p. Raišutytė

Diegiant valdymo sistemas svarbu neužmiršti ir žmonių, kurie su programomis dirbs bei visų kitų įmonės darbuotojų, svarbus vadovo vaidmuo.

„Vadybos metodo diegimas įmonėje-pirmiausia yra pokyčio projektas, ir kaip kiekvieno pokyčio projekto svarbiausia dalis - įmonės dalis - darbuotojai, ir pirmiausia dirbti, kuriant naują sistemą reikia su jais, apie ją informuojant, toliau formuojant jų naujus įgūdžius bei galiausiai paleidžiant sistemą dirbti. Įmonės vadovai-pagrindiniai metodo diegėjai įmonėje, kurie turi iniciuoti, stebėti ir iš arti dirbti su savo darbuotojais,“ – pabrėžia LVPA Verslo projektų valdymo skyriaus projektų vadovas Eimantas Sinkevičius.

„Įmonės pokyčių projektuose, informacija sklinda iš viršaus žemyn, taigi būtinas tinkamas apatinės hierarchijos dalies informavimas, kad sumažinti pasipriešinimą planuojamam pokyčiui. Tai vadovas yra atsakingas, kad pokytis būtų priimtas ir jis turi „užvesti“ nuolatinio mokymosi ir tobulėjimo procesą, įtraukti pačius darbuotojus. Darbuotojams leidžiant patiems priiminėti sprendimus, pavyzdžiui, diskusijos nedalyvaujant vadovams, darbuotojai jaučiasi tampą atsakingi už permainas bendrovėje, kas palengvina naujovių diegimo darbą, tik tuomet pasiekiami rezultatai,“ – toliau aiškina p. Sinkevičius.

Sigita Varsackytė
Vyresnioji informavimo specialistė
VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra
(85) 210 9091
s.varsackyte@lvpa.lt

 

 

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.