Ein Teil der Meldungen ist nur in der litauischen Sprache verfügbar

Verslą sąžiningu laiko 16 proc. Lietuvos gyventojų

2012-08-28

74 proc. Lietuvos gyventojų mano, kad verslas šalyje yra nesąžiningas – tai yra 10 procentinių punktų mažiau nei 2011 m. Teigiančių, kad verslas yra sąžiningas, lyginant su praėjusiais metais, padaugėjo 4 procentiniais punktais, ir sudarė 16 proc. visų apklaustųjų. Tokius duomenis atskleidė ryšių su visuomene agentūros "Nova media" užsakymu atlikto viešosios nuomonės tyrimo rezultatai.

Per metus Lietuvoje padaugėjo gyventojų, neturinčių nuomonės apie verslo sąžiningumą: praėjusiais metais nuomonės neturėjo kas dvidešimt penktas gyventojas, šiemet – kas dešimtas.

"Pernai buvo pradėta daug iniciatyvų verslo įvaizdžiui visuomenėje gerinti, sumažėjo pranešimų apie masinius darbuotojų atleidimus, atlyginimų mažinimą, kito visuomenės lyderių bei politikų retorika apie verslą. Visi šie dalykai lėmė, kad nuomonė apie verslą šiek tiek pagerėjo, tačiau pokytis kol kas yra labai nedidelis", - sako Arijus Katauskas, ryšių su visuomene agentūros "Nova media" vyresnysis partneris. Pasak A. Katausko, nors apklaustųjų, kurie mano, kad verslas Lietuvoje yra nesąžiningas, sumažėjo, padaugėjo žmonių, kurie šiuo klausimu nuomonės neturi. Vienareikšmiškai verslą vertinančių kaip sąžiningą skaičius išliko toks pats kaip ir pernai – 2 proc.

Dešimtadalis Lietuvos gyventojų teigė labiausiai pasitikintys informacinių technologijų įmonėmis (2011 m. – 11 proc.), 9 proc. – telekomunikacijų (2011 m. – 10 proc.), 7 proc. – transporto ir pervežimų (2011 m. – 9 proc.) kompanijomis. Didžiausią neigiamą pokytį patyrė bankų ir draudimo sektorius: 2011 m. šiuo sektoriumi pasitikėjo 10 proc., šiemet – perpus mažiau – 5 proc.

"Akivaizdu, kad teigiamą pastarųjų metų aktyvios finansų bei kitų sektorių komunikacijos poveikį nusvėrė vieno iš didžiausių Lietuvoje veikusių bankų griūtis. Nors pasitikėjimo lyderiai išliko tie patys, bendras pasitikėjimas įvairiais verslo sektoriais sumažėjo keletu procentinių punktų", - teigia A. Katauskas. Pasak A. Katausko, pasitikėjimo verslu lygis taip pat yra susijęs su žmonių finansine situacija, išsilavinimu. Tyrimas rodo, kad vidurinį išsilavinimą įgiję bei mažas pajamas gaunantys Lietuvos gyventojai dažniau nepasitiki nė vienu verslo sektoriumi.

Tyrimą apie Lietuvos gyventojų pasitikėjimą verslu ryšių su visuomene agentūros "Nova media" užsakymu 2012 m. liepos mėnesį atliko "RAIT". Iš viso apklausti 1038 gyventojai, kurių amžius nuo 15 iki 74 metų.

Apie "Nova media":
"Nova media" - nuo 2004 m. veikianti ryšių su visuomene agentūra. Iki 2009 m. agentūra vadinosi "Baltic Communication Partners", o susijungus su "Nova media LT" tapo "BCP Nova media". Nuo 2011 m. rugsėjo mėnesio agentūra baigė pavadinimo keitimo pereinamąjį laikotarpį ir tapo "Nova media". "Nova media" teikia korporatyvinės, marketingo komunikacijos, ryšių su žiniasklaida, renginių organizavimo paslaugas Baltijos šalyse ir visoje Europoje bendradarbiaudama su plačiu partnerių tinklu. "Nova media" dirba su verslo įmonėmis iš finansų, IT, farmacijos ir kitų sektorių.

Arijus Katauskas
„Nova media” vyresnysis partneris
Tel. +370 616 14814
El. paštas arijus.katauskas@novamedia.lt

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.