Ein Teil der Meldungen ist nur in der litauischen Sprache verfügbar

Vilniaus transporto sistemai siūloma panaudoti prancūzišką patirtį

2012-04-04

Sostinėje pristatyta tramvajaus įrengimo Vilniuje idėja ir jos įgyvendinimo galimybės. Idėjos iniciatoriai pabrėžia šios viešojo transporto rūšies įrengimo paprastumą, greitį ir tinkamumą Vilniaus senamiesčiui. Viešojo transporto ekspertai akcentuoja, kad sostinei nedelsiant reikalinga kokybiška nauja viešojo transporto rūšis, galinti išspręsti esamas Vilniaus susisiekimo problemas.

Prancūzijos ambasadoje vykusioje konferencijoje "Tramvajaus sistema Vilniuje: vienas iš prancūziškų sprendimų miestui" dalyvavusi Vilniaus Gedimino technikos universiteto Teritorijų planavimo mokslo instituto direktorė profesorė Marija Burinskienė atkreipė dėmesį, kad Vilniaus miesto automobilizacijos lygis pasiekė maksimumą, todėl miestui reikalinga nauja gyventojų lūkesčius atitinkanti viešojo transporto rūšis.

"Automobilių užpildymo rodiklis siekia vos 1,3 keleivio automobilyje, nuo aštuoniasdešimtųjų iki pernai naudojimasis viešuoju transportu sumažėjo dvigubai, ypač pozicijas užleidžia troleibusas. Greit viešojo transporto nebeliks, nes artėsime prie lengvųjų automobilių miesto. Ateities susisiekimo vizija turi būti kita - reikia naujo, gyventojus lūkesčius ir poreikius atitinkančio viešojo transporto, o tam privalu keisti požiūrį", - sakė. M. Burinskienė.

Profesorė atskleidė, kad svarstant Vilniaus viešojo transporto viziją sostinėje galimi bent šeši tramvajaus maršrutai. Pasak M. Burinskienės, pirmieji tramvajai galėtų važinėti nuo Geležinkelio stoties iki Santariškių, vėliau ramvajų tinklas būtų plečiamas kitomis kryptimis. Skaičiuojama, kad pirmasis maršrutas piko metu pervežtų apie 5000 keleivių.
 
Prancūzijos ambasadorė Maryse Berniau atkreipė dėmesį, kad Prancūzijoje pastaraisiais metais atsiranda vis daugiau naujų šios transporto rūšies linijų, be to, Vilniuje tramvajus darniai susilietų su kitu viešuoju transportu.
 
"Tramvajaus madingumą lemia kelios priežastys: juo gali važinėti masės, ši transporto priemonė yra draugiška aplinkai, trečia - sąnaudos - jis kainuoja ženkliai mažiau nei metro. Tramvajus turėtų dominti Vilnių, nes yra ne tik patogus, bet ir keičia miesto veidą - jis integruotųsi į bendrą miesto vaizdą. Vilnius ir taip gražus ir patrauklus miestas, o tramvajus būtų papildoma traukos priemonė", - sakė M. Berniau.
 
Konferencijoje vienabėgio tramvajaus guminiais ratais idėją pristatė Prancūzijos kompanija "TransLohr".
 
"Vienabėgis tramvajus ant guminių ratų kainuoja mažiau nei klasikinis variantas, yra manevringas - jo posūkio spindulys labai mažas, o kaip žinome, Vilniaus senamiesčio gatvės yra siauros ir vingiuotos. Be to,  diegiant šią transporto priemonę nereiktų griauti namų ar pirkti sklypų. Dar viena Vilniui svarbi charakteristika - guminiais ratais varomas vienabėgis tramvajus gali kilti net į 13 proc. statumo įkalnę", - sakė "TransLohr" Komercijos vadovas Europos regionui Jean-Fancois Argence.

Vienu bėgiu gatvėmis važiuojančio tramvajaus guminiais ratais įrengimas žymiai paprastesnis. Šio tipo transporto priemonės bėgiui reikia iškasti 25-30 cm gylio juostą. Klasikinio tramvajaus bėgiams reikalinga maždaug 70 cm gylio ir gerokai platesnė juosta, todėl šios transporto priemonės įrengimas kainuotų 25 proc. brangiau negu prancūzų siūlomo modelio ir statybų metu sudarytų didesnių problemų miesto eismui.
 
Kompanija "TransLohr" tramvajų ir kitų viešojo transporto rūšių gamyba užsiima daugiau kaip dvidešimt metų. Bendrovės tramvajai jau rieda šešiuose Prancūzijos, Italijos ir Kinijos miestuose.

Daugiau informacijos:
Giedrius Galdikas
Projektų vadovas
UAB "VIP Viešosios informacijos partneriai"
Mob. tel. 8 620 44970
El.p. giedrius@vipcommunications.lt 
www.vipcommunications.lt 

Norint naudoti pateiktą informaciją rekomenduojame susisiekti su žinutės autoriumi.